Geensfeerverslag Merwede – KCR

6 oktober 2020 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Geensfeerverslag Merwede – KCR

Mensenkinderen, wat waren we afgelopen zaterdag graag met een grote schare KCR-supporters afgereisd naar Sliedrecht. Daar hadden we misschien nét dat extra stukje energie aan onze eerstelingen kunnen geven om de kraker tegen koploper Merwede te winnen. Nu eindigde zoals bekend het duel in een wat zuur smakend gelijkspel. Balen, maar het team heeft ook laten zien voor niemand in deze poule bang te hoeven zijn.

Zaterdag opnieuw een zware uitwedstrijd, streekderby tegen Albatros. Inmiddels is de technische dienst van de Kabaalclub in het diepste geheim bezig, daarbij gebruik makend van de vroeg invallende duisternis, met het bouwen van een stellage achter het hek van het terrein van Albatros. Een vernuftig systeem zorgt ervoor dat de stellage overdag onzichtbaar verzonken is in een parkeervak. Vanaf deze stellage zal een geselecteerde groep KCR-leden de wedstrijd kunnen volgen, een eind beter dan turen op je device waarbij je, als het spannend wordt, tegen het scherm begint te gillen. Daarnaast hebben we ons onderwijsnetwerk gebruikt om sleutels te bemachtigen van het op het veld van Albatros uitkijkende Develsteincollege, zodat ook vanuit deze school onze eerstelingen kunnen worden aangemoedigd (denk daarbij aan de man in Groningen die afgelopen zondag vanuit een kantoor zó het Hitachi Capitol Mobility Stadion kon binnenkijken – dat stadion heette vroeger gewoon de Euroborg maar dit terzijde). Dit moet voldoende zijn voor de winst, we verwachten dat de thuisploeg volledig van slag raakt door deze onverwachte aanwezigheid van een blauw-rode schare. Kinderdijk gaat een stuntje uithalen tegen Merwede zodat we zaterdag alleen aan kop staan. Heerlijk vooruitzicht.

Een sportweekend zonder publiek dus, maar genoeg opvallende waarnemingen en momenten. Een aantal KCR-ploegen is bezig met een indrukwekkende reeks: vier gespeeld, vier gewonnen. We noemen in dit verband KCR-4 en KCR-7. De E-2 won zelfs alle vijf gespeelde wedstrijden, heel goed bezig deze kids. Verder kopposities voor de E4, D1, C2 en de B3. In de gauwigheid tellen we dus zo al zeven kampioenschappen.

Verder leerden we (maar dat wisten we al) dat je nooit moet juichen voordat je echt gewonnen hebt, vraag dat maar aan wielrenner Julian Alaphilippe. Nog steeds weet hij niet waar die Roglic vandaan kwam, prachtig. Heb je dit moment gemist (finish Luik-Bastenaken-Luik) dan moet je echt even terugkijken. Daarbij hebben we uit betrouwbare bron vernomen dat huisstatisticus Vincent de K. dol van vreugde is geworden na het Wonder op het Kasteel. Dat de Trots van Zuid aan kop gaat van de eredivisie is voor ons niet echt verrassend. Wedden dat de KNVB nu niet de competitie stillegt ?

Wel, we moeten verder gaan bouwen aan de stellage.