Jeroen Put nieuwe hoofdtrainer KCR A1 seizoen 2024-2025

21 maart 2024 | Nieuws, Technische Commissie, Van het Bestuur

Volgend seizoen zal Jeroen Put de A1 onder zijn hoede nemen. Jeroen is geen onbekende van onze vereniging. Naast een carrière als korfballer in de jeugd bij Sagitta heeft Jeroen zich sinds het bestaan van KCR meerdere seizoenen ingezet als trainer en coach. Naast het langer geleden trainen van de C1 heeft Jeroen in het seizoen 2022-2023 de coaching van KCR 2 op zich genomen. Ondanks de wens om dit te verlengen bleek dit vanwege Jeroen zijn intensieve werk als clubkadercoach in de gemeente Dordrecht op dat moment niet mogelijk. Als clubkadercoach coacht Jeroen trainers en clubleiding en ondersteunt hij trainers, coaches en leiders bij sportverenigingen waardoor op dat moment structurele inzet niet meer haalbaar bleek.

In de afgelopen maanden kriebelde het bij Jeroen toch om met korfballers aan de slag te gaan en ook bleek vanuit zijn werk er ruimte voor te ontstaan. Daarom is hij al enige tijd als assistent coach betrokken bij de junioren, waar Thom Nugteren hoofdtrainer is. Twee weken geleden heeft Thom aangegeven dat hij de keuze heeft gemaakt om volgend seizoen bij Vitesse de A1 te gaan trainen en coachen.

KCR heeft, nadat dit bekend werd, Jeroen gevraagd om voor aankomend seizoen deze rol op zich te nemen. In enkele gesprekken kwamen we snel tot de conclusie dat Jeroen de juiste man op de juiste plaats is.

Jeroen heeft veel zin om volgend jaar met deze groep aan de slag te gaan en heeft tevens aangeboden om zijn kennis en ervaring vanuit zijn werk in te zetten voor KCR door onder andere deel te nemen aan de JTC.

Bestuur en TC wensen Jeroen veel succes volgend seizoen.