Zaterdag Halve finales NK

25 maart 2024 | Nieuws, Technische Commissie, Van het Bestuur

Komende zaterdag is het zover. Dan zijn we bij KCR gastheer van drie halve finales om het Nederlands Kampioenschap bij de B, C en D. Na de finales van vorig jaar mogen we dit jaar de halve finales organiseren. We zijn er trots op dat we in deze beslissingswedstrijden weer onze bijdrage mogen leveren.

Vorig jaar besloot de korfbalbond om voor het eerst de jeugdfinales B, C en D om de landstitel op één locatie te laten spelen. KCR en sporthal De Wissel kregen de eer van de organisatie toebedeeld. Het bundelen van de jeugdfinales beviel dermate dat het KNKV voor de editie van dit jaar opschaalde naar de roemruchte Maaspoorthallen in Den Bosch. Hier worden op 6 april de finales gespeeld.

Afgelopen zaterdag 23 maart waren de kwartfinales, waarna de halve finales ingevuld en verdeeld konden worden.

Omdat het Driebergense Dalto/Klaverblad Verzekeringen in alle categorieën nog meestrijdt, besloot de bond deze drie wedstrijden op één locatie te laten spelen en wel bij ons in De Wissel.  Het programma is als volgt:

10:30 uur        Dalto C1/Klaverblad Verzekeringen – PKC/Vertom C1
12:15 uur        Dalto D1/Klaverblad Verzekeringen – SKF D1
14:00 uur        Dalto B1/Klaverblad Verzekeringen – Avanti/Post Makelaardij B1

De wedstrijden TOP/IAA Fresh B1 – PKC/Vertom B1, LDODK/Rinsma Modeplein C1 – TOP/IAA Fresh C1 en Nieuwerkerk D1 – Albatros D1 worden bij Antilopen in Leusden gespeeld.

Later deze week komen we nog met een korte voorbeschouwing op de wedstrijden en wat aanvullende info rond de organisatie. Wil jij nog ergens bij helpen, dan is je hulp natuurlijk welkom. Je kunt dan mailen naar events@kcrkorfbal.nl.

Verder is het alvast handig om te weten dat het zaterdag door de grote toeloop van de toeschouwers in combinatie met de kermis lastig is om dichtbij te parkeren. We adviseren de mensen uit Ridderkerk dan ook, indien mogelijk, met de fiets te komen. Kom je toch met de auto, dan zullen verkeersbegeleiders van de gemeente je naar de parkeerplaats bij De Fakkel verwijzen.

Wij hebben er zin in. Alle teams veel succes en een sportieve dag!

Organisatie halve finales NK bij KCR