Sfeerimpressie KCR – Meervogels

23 februari 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Ondanks het verlies van het eerste kijken we toch met veel genoegen terug op afgelopen zaterdag. Een goed gevulde tribune tijdens- en een bomvol clubhuis na de wedstrijd zijn zaken die we te lang hebben moeten missen. En niet te vergeten: honderdvijfendertig frisbees verkocht. Dank aan iedereen die één- of meerdere frisbees heeft gekocht én dank aan Jolanda, Annemarie en Rob die zich vol overgave op de verkoop hebben gestort.

Zoals van te voren verwacht bleek Meervogels te beschikken over een meer dan prima team. Het eerste kwartier kwamen onze eerstelingen er niet echt aan te pas, daarna kwam de score wel wat op gang maar toen was het beslissende gat al geslagen.

Halverwege deze minicompetitie is duidelijk dat het zaak is om (en ook dit was van tevoren verwacht) Vriendenschaar onder ons te laten. Het is daarbij te hopen dat de mensen uit Hardinxveld-Giessendam nog altijd op nul (0) punten staan als zij op 26 maart bij ons op bezoek komen. Dan zou een kleine nederlaag zelfs genoeg zijn voor handhaving. Liever echter zien we een sensationeel gelijkspel op 12 maart tegen Meervogels en een gestolen overwinning op Swift in Middelburg een week later.

Onmogelijk? Niets is onmogelijk in de sport. Zo hebben we in ooit in de eredivisie een gedoodverfde titelkandidaat wel eens het kampioenschap zien verspelen tegen De Graafschap (erg ,erg gelachen), hebben we Sven K. een zekere gouden medaille zien verspelen op een Olympische 10 km (niet gelachen) en hebben we ons eerste een wedstrijd zien winnen na in de tweede helft tien doelpunten achter te hebben gestaan ( zie sfeerimpressie “oude de oude doos” GKV uit van enkele weken geleden). Ik bedoel maar.

Verder vermeldenswaardig wat betreft het afgelopen sportweekend: niet één, maar twee werelddoelpunten in een kletsnatte maar zeer sfeervolle Kuip – ook dat hebben we enorm gemist.

Jammer dat er nu een paar korfballoze weken aanbreken, we zitten net weer een beetje in een heerlijke sportflow. Maar ja, niks aan te doen.

Kabaalclub Ridderkerk,