Sfeerimpressie Pernix – KCR

16 januari 2020 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Tsja, wat kunnen we melden over het Drama van afgelopen zaterdag ? Dat er in Leiden veel strijdlustige types rondlopen is al bekend sinds het beleg tijdens de Tachtig Jarige Oorlog, waarbij de dappere inwoners van het stadje het bijna een jaar volhielden tegen de Spaanse vechtmachine. Daarbij bleven de inwoners in leven door het eten van honden, ratten en (zo beweren boze tongen) ook door het opeten van elkaar. Zoals bekend redde de komst van de Watergeuzen de Leidenaren uiteindelijk ( weer eens tijd voor een huiskamervraag: welke gerechten worden traditioneel in Leiden geserveerd als Leidens Ontzet wordt gevierd ?).

Sindsdien dus zit strijdlust en onverzettelijkheid in de Leidse genen. En dat hebben onze eersteling gemerkt ook. De Pernix-verdediging joeg onze aanvallers op tot in alle hoeken van het vak en gaven gedurende een groot stuk van de wedstrijd geen millimeter ruimte. Het gevolg was dat op den duur het eerste uiteenviel in acht losse spelers, die een nederlaag van 36-20 moesten incasseren. Niet leuk om te zien vanaf de tribune, maar voor de spelers in het veld moet dit nog veel vervelender hebben aangevoeld. Maar toch genoeg karakter om het uitvak te bedanken, ondanks dat je lijf vol zit met chagrijn en teleurstelling. Kijk, dat is nou weer mooi.

Hard trainen deze week en een beetje relativeren: vijf gespeeld, acht punten, koploper. Zo is het wel natuurlijk. Verder kunnen we ons vaag een wat forse nederlaag van de Trots van Zuid herinneren in Eindhoven, waarna in hetzelfde seizoen thuis gewoon gewonnen werd. Ik bedoel maar.

Wat echter vele, vele malen erger is dan de nederlaag van het eerste is het feit dat de dekselse Pernissenaren onze frisbee actie gekaapt hebben. Is toch niet te geloven, we wisten echt niet wat we zagen… Wel direct overgegaan tot actie. Allereerst hebben we alle frisbees opgekocht, zodat de prijs wel mee moest gaan naar Ridderkerk. Nou ja, prijs… De winnaar (verrassend genoeg de hoofdtrainer van onze kangoeroes) mocht uit een soort grabbelton iets uitzoeken. Het werd een beschimmelde teddybeer die zo te zien het bovengenoemde Beleg van Leiden nog had meegemaakt. Wel gewoon een euro per stuk vragen deze frisbees, schande. Kijk, bij ons win je vier kaarten voor het Kerstcircus in Ahoy, straatwaarde 180,-

Direct de tuchtcommissie van de KNKV hiervan op de hoogte gesteld. Het zou dus zomaar kunnen dat de uitslag van de wedstrijd ongeldig wordt verklaard, dan zijn we gewoon weer ongeslagen. Verder beraden we ons op een gepaste tegenactie als Pernix bij ons langs komt ( prijzen verhogen, cadeaubonnen van V&D als prijs, licht uit als het uitvak de frisbees werpt, om maar een paar opties te noemen). Verder hebben we vragen over deze diefstal gesteld aan het Ministerie van Sport, Welzijn en Volksgezondheid. Kan echt niet dit !

Vanuit Leiden mochten vervolgens afreizen naar Den Hoorn, waar het tiende haar kampioenskansen aanzienlijk zag slinken door een nederlaag tegen DES ( nu we toch bezig zijn nog maar een huiskamervraag: wat betekent de afkorting DES ? Wel een vereniging die al meer dan honderd jaar bestaat, opgericht in 1919. Goh, da’s lang geleden hoor.

Thuisgekomen om 0.30 uur concludeerden we dat het niet de meest geslaagde korfbalavond van het seizoen is geweest.

Tsja, zo kan dat wel eens gaan. Zaterdag Sporting Delta pakken en de korfbalwereld ziet er opeens weer heel anders uit.