Prijsstijgingen clubhuis

2 mei 2023 | Nieuws

Vanaf 1 mei aanstaande worden de consumpties in het clubhuis duurder. Heel lang hebben we prijsstijgingen uitgesteld, maar zoals aangekondigd tijdens de ledenvergadering ontkomen wij er niet meer aan. Om ervoor te zorgen dat KCR op langere termijn ook financieel gezond blijft is het noodzakelijk. De prijzen van inkoop zijn de afgelopen 2 jaar afhankelijk van het product gemiddeld 25% gestegen. Er zijn zelfs uitschieters van boven de 35%. Helaas een ontwikkeling waar wij allemaal ook bij de dagelijkse boodschappen mee geconfronteerd worden.

Daarnaast wordt vanaf 1 april ook landelijk statiegeld geheven op blikjes. Eerder was dit al het geval met plastic flesjes. Het bestuur heeft besloten om de prijsverhogingen als gevolg van statiegeld nu ook mee te nemen in deze ronde van prijsstijgingen. Plastic flesjes en blikjes kunnen niet geretourneerd worden bij de bar. Maar we blijven ze wel inzamelen in de daarvoor bestemde bakken. De opbrengst daarvan wordt ieder jaar besteed aan een doel binnen de vereniging zoals jeugdkamp of nieuwe speeltoestellen.