Sfeerimpressie KCR – Oranje Wit

11 juni 2024 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Stiekem hadden we gehoopt op het droomscenario, waarbij door puntverlies van de concurrentie de A-1 en het eerste op de valreep van het seizoen het kampioenschap zouden veroverden. Helaas, het mocht niet zo zijn.
Maar daarom niet getreurd. De A-1 boekte een buitengewoon belangrijke en nuttige zege op GKV, zodat de ploeg zich handhaafde in de overgangsklasse.
Onder leiding van een sublieme Jesse (vorige week goed voor zijn honderdste doelpunt in dienst van KCR-1) schoot het eerste uit de startblokken tegen Oranje-Wit. Al snel stond er een 6-1 stand op het bord, hetgeen leidde tot een 12-5 ruststand. Intussen druppelde nieuws binnen uit Zeeland: Tjoba had ruim afstand genomen van ONDO zodat een stunt langzaam maar zeker uit beeld verdween.

Na de rust een opleving van de gasten (12-9), maar verder dan drie verschil kwam het niet. Eindstand 20-14. Dit zorgde ervoor dat het team van Steven eindigde op een gedeelde eerste plek met Tjoba (beiden 8 punten), maar het onderlinge resultaat zorgde ervoor dat de Zeeuwen gaan promoveren. Natuurlijk gingen de gedachten nog even terug naar de thuiswedstrijd tegen Tjoba, waarbij KCR in de eerste helft heer en meester was  maar in de tweede helft een zekere overwinning verspeelde. Tsja.
Kortom, op het veld schuurt het eerste aan tegen de hoofdklasse (voor- en na de zaal een keurige tweede plek), maar is het daarvoor nog net niet sterk genoeg. In een korte terugblik op het seizoen toonde onze hoofdcoach zich tevreden over het seizoen, maar stipte hij terecht het grote aantal ongelukkige blessures aan waarmee zijn toch al uitgedunde selectie te maken heeft gehad. Hoever waren we gekomen zonder deze blessures? We zullen het nooit weten, maar laten we daarbij niet vergeten dat de invallers het meer dan verdienstelijk hebben gedaan.

Minpuntje zaterdag was natuurlijk de degradatie van het tweede. Daar tegenover staat dus de knappe handhaving van de A-1. En dat geldt nog meer voor de B-1, die volgend jaar gewoon weer mag starten in de hoofdklasse. Dat geldt niet voor de C-1, maar deze spelers zullen volgend seizoen toch zeker de vruchten gaan plukken van hun hoofdklasse-ervaring.

Dus: het lijkt erop alsof KCR in de breedte (eindelijk) structureel op een hoger niveau lijkt te gaan spelen. Wat ons betreft is dan ook voor het volgend seizoen voor ons vlaggenschip het doel: promoveren op het veld en in de zaal. Zo, de druk ligt er gelijk op, terwijl de vakantie nog moet beginnen haha.

Dan iets heel anders: net zoals de selectie het afgelopen seizoen heeft de supportersvereniging nu te maken met een redelijk grote leegloop. We hopen van harte dat er mensen bereid zijn dit stokje over te nemen, zodat zeker in de zaal ons eerste in een gepaste ambiance haar wedstrijden kan gaan afwerken.

Tot slot wensen we iedereen een heel fijne vakantie toe, waarbij het seizoen natuurlijk nog niet helemaal voorbij is. Zaterdag de wedstrijd PKC-1 – Fortuna-1 op ons veld, het weekend daarna het traditionele bedrijventoernooi en mix-toernooi.

Kabaalclub Ridderkerk,