Sfeerimpressie DVS – KCR

14 oktober 2021 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Na afloop van elk gelijkspel komt direct de klassieke vraag bovendrijven: punt gewonnen of punt verloren? Wel, afgelopen zaterdag waren we er snel uit: een heel dik punt verloren. Het voelde zelfs  als twee punten verloren en gedegradeerd naar de derde klasse. Nou, dat laatste gevoel was een dag later natuurlijk alweer verdwenen, maar mensenkinderen, de teleurstelling was groot in Ambacht. In het eerste kwartier waren we echt superieur, er werd met scherp geschoten en verdedigend werd er niets weggeven. Na de rust hetzelfde beeld, een aanvankelijk oppermachtig KCR. Uiteindelijk resultaat: slechts een gelijkspel.

Hoe kan dit gebeuren, vroegen alle meegereisde KCR-supporters zich af. Dat waren er trouwens zoveel, dat er sprake was van een verkapte thuiswedstrijd. Klasse mensen, blijf dit vooral doen, het massaal steunen van ons vlaggenschip. Natuurlijk, er was sprake van een aantal voor ons ongelukkige beslissingen van de scheidsrechter, maar dat is slechts een deel van de verklaring van dit puntverlies. Bij 1-7 en 10-14 moet je de wedstrijd dood kunnen maken en desnoods de bal verstoppen. Is niet gebeurd dus. Voeg dat toe aan de nare veerkracht van DVS en het net iets te gemakkelijk verdedigen en je komt uit bij 16-16. Tsja….. Wel een heerlijke spanning de laatste 10 minuten.

Thuisgekomen bleek KV Apeldoorn voor een stuntje te hebben gezorgd door Synergo ook op een gelijkspel houden, dus alles bij elkaar bleek de situatie zoals deze was aan het begin van de middag: twee punten achter de koploper en alles nog in eigen hand.

Zaterdag gaat er iets bijzonders gebeuren op het Reyerpark. Telstar komt op bezoek. Zoals oplettende lezers weten heeft deze vereniging nauwe banden met circus Van Gaal. Geruchten fluisteren dat Van G. persoonlijk zal plaatsnemen op de bank van de gasten. Dat wordt lachen, zeker als wij van te voren wat kritische vragen gaan stellen. Kan hij absoluut niet tegen. We beginnen met de vraag: ben jij nou zo dom of zijn wij zo slim? Daarna: wat ziet Truus nu eigenlijk precies in jou? Poppen aan het dansen, L. volledig over zijn toeren, dat heeft zijn weerslag op Telstar en we winnen soepel met 23-11.

We gaan het zien.

Kabaalclub Ridderkerk,