Sfeerimpressie KCR – Vriendenschaar

11 december 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Nog geen kwart wedstrijd gespeeld en al 11 keer gescoord. Eindelijk op weg naar dertig goals of meer, zo wisten we zeker. Hoe anders is het verlopen. In het tweede kwart van de wedstrijd werd nog maar éénmaal gescoord, zodat Vriendenschaar helemaal kon terugkeren in de wedstrijd en in de rust aankeek tegen een achterstand van slechts één doelpunt.

Direct na de rust kwamen de gasten uit het pittoreske Bodegraven zelfs langszij, zodat ons vlaggenschip onder toeziend oog van onze gewaardeerde hoofdsponsor Arjan Kruis weer helemaal opnieuw konden beginnen. Daarbij leek het team meer tegen zichzelf dan tegen de gasten te spelen. Puntverlies dreigde toen met nog zo’n anderhalve minuut te spelen de gasten opnieuw langszij kwamen (18-18). Floris-Jan toonde zich echter een ware aanvoerder door op kracht en karakter nog eenmaal zijn tegenstander te passeren, een tegenstander die vervolgens aan de noodrem moest trekken. In het fluitsignaal voor de strafworp rondde Floris de doorloper bekwaam af, goed voor de winnende treffer.

Net als tegen Erasmus dus opnieuw een moeizame overwinning tegen een (met alle respect) ploeg uit het denkbeeldige rechterrijtje, een ploeg die bovendien te maken had met nogal wat blessures.

Dit gaf ons niet direct een gerustgesteld gevoel voor de confrontatie met naaste concurrent B.E.P, dat aanstaande zaterdag langskomt in de Wissel. Na de uitslag van de wedstrijd BEP – Reeuwijk te hebben vernomen (30 -14) werden we ronduit ongerust. Zo niet onze hoofdtrainer: als je erin slaagt ook slechte wedstrijden te winnen dan geeft dit een team juist vertrouwen, zo klonk het. We gaan ervan uit dat het eerste met dit gevoel toeleeft naar de thriller van aanstaande zaterdag. En natuurlijk geeft een blik op de ranglijst nog meer vertrouwen: vijf gespeeld, vijf gewonnen.

Wat valt er nog meer te melden over afgelopen sportweekend?

Onze Griekse international Panagos Iliadis scoorde zijn honderdste (εκατοστός) doelpunt voor KCR-1. We hebben begrepen dat dit hem een standbeeld gaat opleveren op het Syntagmaplein, gehouwen uit natuurlijk echt Grieks marmer. Goed gedaan Pana!

Dan: hoogste tijd voor een rectificatie. In het vorige verslag is in de ranglijst “zevenklappers” een storende fout geslopen – onze aanvoerder stond in die ranglijst op twee zevenklappers, dat moesten er echter drie zijn – zo dus:

1. Floris-Jan: driemaal
  2. Reinier: eenmaal
  3. Thomas: eenmaal.

Tegen Vriendenschaar trouwens net niet de vierde reeks van zeven doelpunt voor Floris – dan bewaren we die maar voor aanstaande zaterdag.

Opnieuw lieten D- en C-spelers zich nadrukkelijk horen vanaf de tribune én liep Mario mee op met de spelers, heel goed om te zien en te horen. De C-1 behaalde bovendien de eerste punten in de hoofdklasse, ook dat is zeker het vermelden waard.

Zaterdag mogen spelers uit de F-1 en F-2 oplopen. De F-1 wist in tegenstelling tot het eerste afgelopen weekend wel de magische grens van 30 (dertig!) doelpunten te bereiken, waarbij de zes doelpunten van Deline opvielen. Haar geheim: ’s ochtends cornflakes eten, die vanaf afgelopen zaterdag bij spelers van de F-1 nu bekend staan als “scoreflakes”. Kijk, da’s nou eens geinig.

Later deze week komen we nog terug op de naderende topper tegen BEP.

O ja, vergeet geen oliebollen te bestellen!

Kabaalclub Ridderkerk,