Sfeerimpressie NEXUS – KCR

15 januari 2024 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

We beginnen met het goede nieuws. Voor de eerste keer deze competitie (en voor het eerst sinds lange tijd) overschreed het eerste de magische grens van 30 doelpunten en kwamen zelfs 40 treffers in beeld (zoals bekend: 36 gescoord, zes-en-dertig, als je het zo schrijft lijken het er nog meer…). En omdat de naaste concurrenten BEP en Oranje-Wit zo vriendelijk waren om gelijk te spelen, staat het eerste gewoon weer aan kop. Weliswaar een gedeelde eerste plek, maar toch.

Het mindere nieuws is dat onze eerstelingen maar liefst 28 tegentreffers moesten incasseren, ook dat was een record. En dat tegen met alle respect een puntloze degradatiekandidaat. Maar goed, Steven zal hier ongetwijfeld aandacht aan schenken de komende week. En ook de blessure van Naomi D. is slecht nieuws natuurlijk, gebroken pink. Brengt ons bij de huiskamervraag van deze week: hoe heeft Naomi deze blessure opgelopen?

1. Ze kreeg afgelopen donderdag tijdens de training een bal op de bewuste pink
  2. Ze kwam afgelopen donderdag ongelukkig ten val op de overvolle ijsbaan in het Waalbos
  3. Het gebeurde tijdens tikkertje spelen op OBS De Piramide.

De winnaar van deze huiskamervraag mag met Naomi op de foto. Zelf hoopt Naomi tijdens de kampioenswedstrijd tegen BEP weer van de partij te zijn. Tsja.

Niet bepaald een heel sfeervolle hal daar in Vlaardingen. We telden wel zo’n 20 supporters van de thuisvereniging, waardoor de afgereisde KCR-supporters ver in de meerderheid waren. Het voorstellen van de beide ploegen werd overgeslagen, gelijk beginnen. Daarna ontspon zich een eigenaardige wedstrijd. Vanaf minuut één voelde je aan alles dat KCR de veel sterkere ploeg was, maar het beslissende gat werd maar niet geslagen. Bij 21-22 en bij 22-23 dreigde Nexus zelfs langszij te komen, maar zover lieten onze bikkels het niet komen. Floris knalde de 22-24 binnen, broer Reinier was daarna goed voor twee treffers in korte tijd, waarbij treffer nummer 25 tot stand kwam na een geweldige verdedigende onderschepping van Femke. Femke zelf was goed voor de 22-27 en daarmee was het pleit wel beslecht. Maar anders dan de eindstand van 28-36 misschien doet vermoeden, geen echte walk in the park.

Dan is het nu de hoogste tijd om onze excuses aan te bieden aan Ingrid de V, penningmeester en vrouw van onze geliefde voorzitter. Zij was zo’n beetje de enige op de tribune die wist dat er tegenwoordig een tijdstraf gekoppeld is aan een gele kaart. Mocht het zo zijn Inge dat we je hebben uitgelachen toen je dit meldde (we hebben hieraan geen actieve herinnering) dan daarvoor toch onze welgemeende excuses. Overigens terechte gele kaart voor een Nexus-heer.

Wat valt er verder te melden over deze toch merkwaardige wedstrijd?

Een memorabele uitspraak van onze hoofdcoach richting scheidsrechter op het moment dat de leidsman Steven tot rust maande: “Ik ben hartstikke rustig, als ik echt boos ben is het veel erger hoor”, aldus Steven. Daar was de scheids van onder de indruk kon je zien. Ook opmerkelijk: een speler bij Nexus met rugnummer 0 (nul). En dit is echt waar. Persoonlijk zouden we als we zo’n nummer zouden krijgen bedanken voor de eer, maar dit terzijde.

Dan is er binnen het bestuur van de supportersvereniging een enorme discussie ontstaan over het klassement “zevenklappers”. Als je acht (Floris), negen(Reinier) of zelfs tien (Jesse) doelpunten scoort, telt dit dan mee in het klassement? De meer bureaucratisch ingestelde bestuursleden vinden van niet (zeven is zeven en geen acht, zo menen zij), de bestuursleden die wat meer soepel van geest zijn vinden van wel. Aangezien de bureaucraten het onderspit dolven in deze discussie (en daarna uit protest direct uit het bestuur zijn gestapt) is dit de nieuwe stand in het zevenklapper-klassement:

1. Floris-Jan, viermaal;
  2. Reinier, tweemaal;
  3. Jesse, eenmaal;
  4. Thomas, eenmaal.

(Thomas, de “T” komt na de “J” hè).

Zaterdag de return tegen Reeuwijk, op papier een niet heel moeilijke wedstrijd, maar ja, we kunnen ons deze competitie geen wedstrijd herinneren die echt heel gemakkelijk werd gewonnen. Steven blijft echter vrolijk verkondigen dat als je ook mindere wedstrijden wint je kampioen wordt – en daar valt geen speld tussen te krijgen. Na Reeuwijk een sleutelwedstrijd: Oranje-Wit uit. Winnen we deze beide wedstrijden dan gaan we met een heel goede uitgangspositie de slotfase van de competitie in.

We gaan het zien.

Kabaalclub Ridderkerk,