Sfeerimpressie oliebollenactie 2021

3 januari 2022 | Acties

Allereerst wensen we alle KCR-leden en iedereen die onze mooie vereniging een warm hart toedraagt het allerbeste voor het komend jaar. En natuurlijk hopen we dat we elkaar snel weer kunnen ontmoeten onder meer normale omstandigheden. We gaan het zien.
Gelukkig zijn er sommige zaken die domweg niet gestopt kunnen worden door een lockdown, avondklok, delta/omnikron/beta/gamma/markhugo-variant van het Virus of door welke duistere macht dan ook. Zoals Shakespeare al treffend schreef in zijn beroemde Hamlet: “There are things stronger than mankind itself”.
Eén van die dingen is de inmiddels traditionele oliebollenactie. De Commissie Oliebol ontwaakte eind oktober uit haar zomerslaap om half november op volle toeren te komen. En met succes.
Maar liefst tweeduizendnegenhondertwintig oliebollen zijn verkocht ( als je het zo schrijft lijkt het nog meer dan 2920), daarnaast ook nog eens achthonderdvijftig appelbeignets.
Dit alles is goed voor een netto winst van:

€ 1582, 60.

In een periode zonder baromzet is zo’n bedrag natuurlijk meer dan welkom. Bijna overtrof dit bedrag de topwinst van het afgelopen jaar, dus we kunnen spreken van een meer dan geslaagde actie.
Het meest spannende moment is natuurlijk de ochtend van oudejaarsdag, de ochtend waarop de bestellingen kunnen worden afgehaald. Reeds om 06.30 uur was de harde kern van de Commissie Oliebol aanwezig bij bakkerij Voordijk om onze bestelling op te halen.
En ook dit jaar een aparte en eervolle vermelding voor de mensen die op deze ochtend spontaan hun medewerking kwamen verlenen om in ons mooie clubhuis vervolgens alles op rolletjes te laten verlopen. Een gemiddelde GGD prik- en testlocatie kan qua organisatie en logistiek vernuft hier een puntje aanzuigen. En ook de welgemeende complimenten voor onze trouwe bezorgploeg. We hebben begrepen dat sommigen nu nog bezig zijn de oliebollenlucht uit hun auto te scheppen, maar ja, je moet er wat voor over hebben natuurlijk.
Wat valt er verder te vermelden? Er was dit jaar bewust voor gekozen om zonder wisselgeld in kas te starten, zodat er een aardige, laten we het noemen fooi genoteerd kon worden. De barcommissie overweegt om na de lockdown ook met dit systeem te gaan werken. Ons bestuur buigt zich over dit idee. Verder werd door loslippigheid van een voormalig topspeler uit ons eerste bekend hoe het huishouden van een bekend KCR-koppel functioneert. Nu is ons echt op het hart gedrukt hierover geen nadere mededelingen te doen. Normaal is het dan juist leuk om dit wel te doen, maar nu zijn we niet helemaal zeker van de explosiviteit van deze informatie. We houden het dus maar even onder de pet. Wel jammer.
Langs deze weg bedankt de Commissie Oliebol iedereen die een aankoop heeft gedaan: KCR-leden, niet-leden en niet te vergeten een flink aantal sponsoren en andere bedrijven die intekenden op deze actie.
Opnieuw bedanken we natuurlijk bakkerij Voordijk voor het mooie aanbod dat ons opnieuw is gedaan én voor de soepele samenwerking.
Noteer alvast in de 2022 agenda: zaterdag 31 december, oliebolafhaaldag KCR. Het doel zal dan zijn het overtreffen van de opbrengst van het topjaar 2020.

Kabaal Club Ridderkerk in samenwerking met Commissie Oliebol.