Sfeerimpressie Rust Roest – KCR

14 september 2021 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Hatsaflats, de kop is er vanaf. Ruim tweehonderd kilometers afgetikt, twee punten in de tas en de tegenstander met huid en haar verslonden. Prima dus. Een goed begin is daarbij het halve werk en de eerste klap is bovendien een daalder waard.

Op advies van de Goekel-maps mevrouw vermeden we op de heenweg de A-58 en kozen voor de A-2…om vervolgens op diezelfde A-2 voor de Martinus Nijhoffbrug in een nare file terecht te komen. Hebben wij weer. Met rokende banden arriveerden we vervolgens op het parkeerterrein aan de Rijstenweg in Eindhoven. Hier zou het moeten zijn, maar op het parkeerterrein was het angstaanjagend rustig. Toch meldde een groot bord : korfbal-vereniging Rust Roest. Iedereen misschien komen lopen of fietsen?? Niets daarvan, ook langs de kant van het hoofdveld leek het erop alsof (met alle respect) Rust Roest 8 moest spelen in plaats van het eerste. Maar goed, niet getreurd, de harde kern van de KCR supporters slaagde er onder deze omstandigheden zonder moeite in om meer volume te ontwikkelen dan de thuismensen en dat is in een uitwedstrijd altijd mooi meegenomen. Het eerste schoot uit de startblokken en in een vloek en een zucht stond het 0-4. Af en toe gehinderd door een verdwaald tegendoelpunt bleven onze bikkels vrolijk verder scoren. Mark maakte na een prachtige schijnbeweging waar we zelfs langs de kant intrapten een prachtig eenhandig doelpunt, Marvin deed dat even later dunnetjes over en Gabie scoorde uit een flitsende doorloop. Ruststand: 5 – 12. Tijdens de eerste helft meldden zich in de KCR score app onze hoofdsponsor Arjan Kruis én de kersverse teambegeleider van het eerste, tevens hoofd vuurwerkzaken van KCR, Marcel M. Zij waren in Deventer druk met het vieren van het 25-jarig bestaan van Akomar Shipping, geinig.

Na de rust (met Dawn voor Demi) bleek al gauw dat de thuisploeg geen geloof meer had in een goede afloop. Dat hadden wij duidelijk wel. Remon ontwikkelde in de tweede helft een schotpercentage dat in de buurt van de 90% kwam (zijn directe tegenstander heeft na de wedstrijd slachtoffer hulp aangeboden gekregen), Marvin scoorde uit een heerlijke pass van Dawn uit het voorveld een fijne doorloopbal en het verschil werd opgevoerd tot tien treffers. In de slotfase mochten onze teruggekeerde Griekse international en Floris-Jan ook nog minuten maken. Een nijdig buitje in de laatste minuten mocht de pret niet bederven. 22-11 gewonnen, eerste hindernis genomen.

Teruggekeerd op ons eigen vertrouwde terrein nog een aangename derde helft, waar een aantal wijze en wat oudere mannen moeiteloos overstapten van het éne onderwerp op het andere. Zo passeerden de situatie van andere Ridderkerkse sportverenigingen, de woningnood, het presteren van Louis van Gaal, de CO-2 uitstoot en de opkomende start up Pieter Pot de revue.

Wat valt er verder te melden over het afgelopen sportweekend? Wat ingewijden al langer wisten wordt nu ook voor de relatieve buitenstaanders duidelijk: er komt een heel talentvolle B- en C-lichting aan. De B-1 won overtuigend van Kinderdijk B-1, maar de winst van de C-1 tegen de C-1 van Top Arnemuiden, nota bene in Zeeland, mag redelijk sensationeel genoemd worden. Verder liet Max V. zien ook te kunnen vliegen in zijn bolide, alleen het landen is nog een dingetje.

Zaterdag wacht Synergo, een ploeg die ook een grote overwinning boekte. Dit zou zo maar eens de te kloppen tegenstander kunnen zijn. We gaan het zien.

Kabaalclub Ridderkerk,