Sfeerimpressie KCR – Swift

16 februari 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Tsja, het ene weekend denk je dat je misschien wel gaat meedoen voor de bovenste plek, een week later lig je verdoofd in een hoek van De Wissel. Het kan verkeren, aldus een bekende Nederlandse dichter (hierbij direct weer eens een huiskamervraag: wie was deze dichter – dat er niet gekoekeld wordt spreekt voor zich). Het is zaak om deze week de scherven bij elkaar te vegen, het hoofd leeg te maken en vooral om keihard te trainen. En dan er zaterdag staan tegen Meervogels.

Over afgelopen zaterdag kunnen we kort zijn. Swift had twee wapens meegenomen uit Zeeland: een belachelijk hoog schotpercentage en de meest geniepige van alle tactieken: het achterverdedigen, in Nederland ooit geïntroduceerd door een Italiaanse coach bij Onder De Korf Samen Sterk in Anna Paulowna. Dat bracht O.D.K.S.S. wel in de zaalfinale van 1958, toen nog microfinale genoemd en uitgevochten in de 5 mei-hal in Leiden, die hal met die heerlijke houten vloer, zo weten oudere korfballers. Ons Eibernest won deze finale overigens, met 3-2. Deze uitslag kwam tot stand, zo begrijpt u, door het achterverdedigen. Dus als je er zoals ons eerste afgelopen zaterdag 21 ingooit tegen een achterverdedigende ploeg dan geeft dat hoop.

Zaterdag Meervogels , koploper en titelfavoriet. Alles zal moeten kloppen, waarbij de steun van een bomvolle Wissel onmisbaar zal zijn voor onze eerstelingen.

Komt dus allen. Wat sommigen over de streep kan trekken: de bar is gewoon weer open tot 01.00 uur en er zal voor het eerst sinds lange tijd weer een frisbee-actie zijn.

Dus: tot zaterdag!

Kabaalclub Ridderkerk,