Sfeerimpressie Tweemaal Zes thuis/Op Volharding Volgt Overwinning uit

10 december 2019 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Vaak wordt gedacht dat er in de Kabaalclub geen enkele vorm van korfbalinzicht aanwezig is. Dit idee berust helaas op een hardnekkig misverstand, in de wereld gebracht door boosaardige types. Om aan te tonen dat hier echt sprake is van een misverstand twee voorbeelden waaruit blijkt dat de Kabaalclub zich weliswaar vaak onnozel voordoet, maar in feite bestaat uit louter zeer wijze korfbalgoeroes:

• In de voorbeschouwing op het duel tegen 2 x 6 schreven we dit: “Nadat het eerste over de grens van dertig doelpunten is gegaan en het puntentotaal op vier heeft gebracht een optreden van DJ Mr. Richard in ons prachtige clubhuis.” Allemaal weten we nog de uitslag van dit duel ( 32-23), een duel waarin onze eerstelingen een heerlijke potje op de vloer legden.
  • Voorbeeld twee: het wedstrijdverslag van het duel tegen 2 x 6 in De Combinatie eindigt met deze zin: “Zaterdag wacht KCR een uitwedstrijd bij OVVO/De Kroon. In de huidige vorm kan KCR ook daar de beide punten bemachtigen.” En zo geschiedde.

Het was overigens in Maarssen een heet avondje, waarbij de emoties bij sommigen (te) hoog opliepen. Gelukkig ging het hier niet om KCR-spelers, coaches dan wel KCR-supporters. Sterker, een ware heldenrol was weggelegd voor onze hoofdcoach, die met gevaar voor eigen leven zijn collega-coach tot bedaren wist te brengen. Dennis, we zijn trots op je ! Daarbij begrepen we dat op de terugweg naar Ridderkerk de KCR-kolonne tot ver buiten Maarssen politiebegeleiding nodig had om ongedeerd het thuishonk te kunnen bereiken. We hebben trouwens ook gehoord dat de sponsornaam van OVVO niets, maar dan ook niets te maken heeft met een min of meer bekende Nederlander die onlangs in het nieuws was. Sommigen menen deze BN-er gesignaleerd te hebben op de foto van de OVVO-selectie op hun site. Niet waar dus.

Wel opnieuw een formidabele prestatie van ons vlaggenschip, waarbij sommige KCR-aanhangers al hardop mijmeren over het naderende kampioenschap en de promotie naar de hoofdklasse. Eenmaal in de hoofdklasse is volgende stap naar de League en dus Ahoy in feite binnen handbereik. De CEO van onze hoofdsponsor Akomar Shipping, Arjan Kruis, heeft al aangekondigd in dat laatste geval (Ahoyfinale) alle kaarten op te kopen en ervoor te zorgen dat de buitenkant van onze Rotterdamse sporttempel geheel blauw-rood geverfd gaat worden. Maar we gaan misschien te snel nu.

Eerst zaterdag maar eens afrekenen met Oranje-Wit. Nu we koploper zijn zullen alle komende tegenstanders met extra geslepen messen de strijd aangaan. Wij hebben er echter alle vertrouwen in dat ook zaterdag de punten gepakt worden zodat KCR als “Herbstmeister” aan het Kerstreces kan beginnen.

En dat zou heerlijk zijn.