Ontknopingen zaalseizoen, laatste loodjes

27 maart 2022 | Nieuws

Afgelopen zaterdag werden er in de aangepaste zaalcompetitie voor de wedstrijd teams veel belangrijke wedstrijden gespeeld.

Helaas voor KCR 1 geen punten tegen concurrent Vriendenschaar. Ondanks een volle Fakkel met veel publiek lukte het het eerste niet om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Hierdoor zijn ze 4e geworden in de poule en mogen ze zich opmaken voor 2 playoff wedstrijden om degradatie te voorkomen op 9 en 16 april.
Ook voor KCR 2 en 3 respectievelijk 4e en 3e in de poule zijn er playoff wedstrijden om degradatie te voorkomen op 9 en 16 april.
KCR 4 wordt keurig 2e in hun poule en handhaaft zich in de reserve 2e klasse.
KCR 5 moet zaterdag 2 april nog tegen Albatros 4 en heeft alles in eigen hand om zich te handhaven en afhankelijk van anderen wellicht nog stunten met een 1e plek in de poule wat nog recht geeft op playoff wedstrijden voor promotie.
KCR 6 wint afgelopen zaterdag ook uit van de nummer 2 swift 4 met 14-15 en is daarmee ongeslagen kampioen geworden en promoveert zo naar de reserve 3e klasse. Een heel goed resultaat voor de spelers van KCR 6.
KCR 7 speelt maandag 28 maart nog thuis tegen Weidevogels 5, bij winst worden de keurig 2e in hun poule. Uit werd er maar met 1 punt verschil verloren, dus alles lijkt nog mogelijk.
KCR 8 heeft een moeilijk zaalseizoen en heeft nog geen wedstrijd kunnen winnen. Zaterdag spelen ze hun laatste wedstrijd tegen Vitesse 5. Misschien lukt het hen zaterdag wel.
KCR A1 is na hun winst afgelopen zaterdag 1e geworden in de poule en gaat playoff wedstrijden voor promotie spelen op 9 en 16 april.
KCR A2 speelt zaterdag haar laatste wedstrijd tegen Vriendenschaar (B) A2 en bij winst eindigen ze met Vriendenschaar en Vitesse met evenveel wedstrijdpunten achter de nummer 1 Albatros. Doelsaldo en onderling resultaat gaan dan de eindstand bepalen.
KCR B1 moet nog 1 wedstrijd spelen maar is al zeker van de 1e plaats in de poule en mag zich op gaan maken voor playoff wedstrijden voor promotie naar de hoofdklasse B op 9 en 16 april. Een mooie uitdaging voor deze jeugdspelers.
KCR B2 is zelf al uitgespeeld maar is afhankelijk van het resultaat van de laatste wedstrijd in de poule. Wint Veo met meer dan 4 doelpunten verschil van Vriendenschaar dan is Veo 1e in de poule. Verliest Veo of winnen ze met minder dan 4 doelpunten verschil van Vriendenschaar dan wordt KCR B2 1e in de poule en promoveert B2 naar de B jeugd 1e klasse.
KCR C1 wordt 2e in hun poule en speelt volgend jaar weer C jeugd 1e klasse
KCR C2 moet zaterdag nog 1 wedstrijd spelen tegen de nummer 3 in de poule Nieuwerkerk. Weten ze deze wedstrijd te winnen dan eindigen ze gelijk met Nieuwerkerk op de 3e plaats.

En dan zijn er nog de resultaten in het breedte korfbal waarbij de competitie gedurende de lockdowns door Corona hier en daar een vertekend beeld geven.
Bij de F hebben we afgelopen zaterdag F1 kampioen zien worden. F5 draait goed mee in de midden moot, F4 staat bovenaan maar wel met een wedstrijd meer dan de nummer 2 maar met een heel mooi doelsaldo van +52 doelpunten.
F3 mag nog een wedstrijd spelen en staat 2e met ook al zo’n mooi doelsaldo van +48 doelpunten. F2 mag zaterdag nog tegen Nieuwerkerk de nummer 1 van de poule bij winst wordt F2 kampioen.
Bij de E draaien alle teams goed mee in de middenmoot. Aanstaande zaterdag staan de laatste wedstrijden op het programma.
Ook voor onze D ploegen D1, D2 en D3 geldt dat ze goed meedoen in hun poules. Ook zij spelen aanstaande zaterdag hun laatste wedstrijden in de zaal.
KCR C3 speelt zaterdag haar laatste wedstrijd in de zaal en als ze zelf winnen en de huidige nummer 1 in deze poule Wion C1 verliest worden zij samen 1e en kampioen. Anders eindigen zij op een mooie 2e plaats.
KCR B3 speelt ook zaterdag haar laatste wedstrijd. Hier geen kampioenskansen maar er kan wel gewerkt worden aan een iets beter doelsaldo. Dat is nu namelijk -26 doelpunten en dat kan natuurlijk altijd beter.
KCR A3 speelt ook zaterdag haar laatste wedstrijd. Dit is wel een echte kampioenswedstrijd. Bij winst is er geen wedstrijd verloren en met 2 wedstrijden minder als de andere nummer 1 Achilles eindigen ze dan met evenveel wedstrijdpunten. Dit zou een mooi resultaat zijn voor het team wat gecoacht wordt door Luc en Olav.
Bij KCR 9, KCR 10 en KCR 11 geen kampioenskansen. Zij spelen ook hun laatste wedstrijden aanstaande zaterdag. Kcr 11 draait nog goed mee bovenin en kan bij winst 2e blijven. KCR 10 weet aardig te scoren 119 doelpunten is niet verkeerd, maar helaas wordt ook (te) veel doorgelaten 140 doelpunten waardoor er toch 6 wedstrijden zijn verloren. KCR 9 doet het verdedigend stukken beter en krijgen slechts 82 doelpunten tegen maar hebben wat meer moeite met scoren maar staan wel met een doelsaldo van +8 op een mooie 4e plaats in de poule.

We gaan ons dus opmaken voor de laatste weken van het zaalseizoen. Wij wensen iedereen nog veel plezier met de laatste trainingen en veel succes met de (playoff) wedstrijden!

Namens de TC

Marianne Vlasblom