Sfeerimpressie tweede finaleweekend

18 april 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Tsja, waar gaan we de nadruk op leggen?

• Op de soevereine overwinning van de B-1 op Vitesse? Al om 11.00 uur ’s ochtends mocht de ploeg aantreden in Barendrecht. Heel bijzonder – of toch ook weer niet: meer KCR-supporters op de tribune dan mensen van het thuispubliek. Een soort thuiswedstrijd dus. Onze Beetjes waren heel de wedstrijd sterker, konden alleen geen echt beslissend gat slaan zodat het heel de wedstrijd toch min of meer spannend bleef. Via 4-8 en 7-11 werd de eindstreep gehaald bij 10-13. Op naar de hoofdklasse, hatsaflats! Goed te zien dat er in Barendrecht spelers van het eerste op de tribune stonden. O ja, kent u nog de kreet: alle ballen voor Arie? Dat wordt over een jaar of vijf: alle ballen voor Sven !
  • Op de A-1, dat zonder de tweede wedstrijd hoeven te spelen kampioen werd en promoveerde naar de eerste klasse? Te gek voor woorden dat zo’n tegenstander die tweede wedstrijd gewoon afzegt. Een fikse boete en heel die vereniging voor vijf jaar verbannen naar de Belgische competitie, dat vinden wij ervan. Goed gedaan Aatjes !,
  • Op het derde , dat achteloos en een beetje vergeten tussen alle andere wedstrijden door zich met twee vingers in de korfbalneus wist te handhaven?
  • Op het tweede, dat een korfbalwonder verrichtte door Valto, dat dacht voor een formaliteit langs te komen met 26-16 van de vloer veegde? Een Remontada 2.0 dus, dit voor de kenners. Wat een wedstrijd was dit zeg. We zagen Naomi de wedstrijd van haar leven spelen. Mooi te zien hoe ze in een duel met een heer van Valto op de achterlijn hem een liefdevol, laten we het noemen, duwtje in de goede richting gaf whaha. We zagen onze Griekse international ook een heel puike wedstrijd spelen, brávo Panna. Maar vooral respect en bewondering voor good old Stephan Mulder, die telkens weer op cruciale momenten de ballen erin knalde – zoals hij dit al 30 jaar doet;
  • Op de geweldige sfeer in de oude Fakkel, tot de nok toe gevuld? ONDO had een heerlijke groep supporters meegenomen die zich heel de avond lieten horen, na afloop een geweldig feestje bouwde en alles tot de laatste confetti snipper toe opruimde voordat ze terugkeerde naar het mooie Middelburg;
  • Of toch op de bittere constatering dat het eerste gedegradeerd is? Nooit kwam onze ploeg echt in de wedstrijd tegen een tegenstander die feller, meer gebrand op de overwinning was en uiteindelijk dus gewoon beter was. Aanvoerder van ONDO kwam na afloop naar ons toe, drijfnat van de champagne. “We hebben er samen twee onvergetelijke korfbalavonden van gemaakt”, zo liet hij weten. Da’s waar, maar wat hadden we graag een andere afloop gezien.

Maar: daar dus gaan we de nadruk opleggen, die mooie momenten. Vanaf de eerste minuut van de wedstrijd tegen  Vriendenschaar een prachtige rollercoaster aan sportgebeurtenissen meegemaakt met veel, veel onvergetelijke momenten. Met daarbij een vereniging die massaal achter de ploegen is gaan staan die  beslissingswedstrijden moesten spelen. En tsja, verliezen hoort erbij. Desalniettemin zaterdagavond een bomvol clubhuis waar de teleurstelling met z’n allen werd verwerkt, en zo hoort het.

Daarbij hebben we vertrouwen in de rest van het seizoen. De teleurstelling van je afspoelen, hard trainen en kampioen worden op het veld.  Vervolgens volgend seizoen vanaf de eerste wedstrijd op het veld wennen aan het niveau van de overgangsklasse en met die ervaring in één keer in de zaal weer kampioen worden en terugkeren op het niveau waar we thuishoren, overgangsklasse, veld én zaal.

Waarbij we ons natuurlijk ook moeten afvragen op welke manier het spelniveau door de hele vereniging heen op een nog beter niveau gebracht kan worden. Maar we weten zeker dat de daarvoor verantwoordelijke mensen hier elke week opnieuw druk mee bezig zijn.

We schreven het vorige week en we schrijven het nu opnieuw: KCR, een heerlijke vereniging.

Kabaalclub Ridderkerk,