Sfeerimpressie Vriendenschaar – KCR

5 maart 2024 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Wekenlang, nee, maandenlang stond het in onze agenda, rood omcirkeld: zaterdag 9 maart, MFSA De Beuk, Van IJsendijkstraat, Purmerend:BEP – KCR, kampioenswedstrijd (?). Met pijn in ons hart hebben we er een streep doorheen moeten zetten. Ondanks een formidabele inhaalrace in de tweede helft moest ons eerste toch capituleren voor Vriendenschaar. Met 24-21 trok de thuisploeg aan het langste end.

In een sfeervolle sporthal De Sporthoeve, met veel thuis- en uitpubliek hadden onze eerstelingen aanvankelijk te weinig grip op het spel van de thuisploeg. Een heer van 2.10 m. die was gekoppeld aan een heel zuivere puntspeler zorgde aanvankelijk voor grote problemen. Een aantal wissels van Steven zorgde in de loop van de eerste helft ervoor dat het “beter kwam te staan”, maar toen was er inmiddels al een groot gat ontstaan. De rust ging dan ook in met een achterstand van 12-7. Op de tribune een bedrukte stemming: dit kwam niet meer goed vreesden velen.

Maar na de 13-7 kantelde het wedstrijdbeeld volledig. Binnen 5 minuten zorgden vier treffers van een ontketende Reinier, plus treffers van Thomas en Tessa voor een 13-13 gelijke stand. De vijfde treffer van Reinier zorgde zelfs voor de eerste voorsprong: 14-15. De thuisploeg, zo leek het, stond op het punt om te breken. Bij 18-18 strafworp mee. Deze werd echter niet verzilverd en vervolgens liet een oude, meedogenloze sportwet zich gelden: het doelpunt valt dan aan de andere kant. Dit hielp de thuisploeg over het dode punt en twee snelle treffers na de 19-18 gooiden de wedstrijd in het slot.

Naast teleurstelling na afloop ook berusting. Het team heeft geknokt voor wat het waard was en dat was zaterdag net niet genoeg.

Verder is zeker vermeldenswaardig dat Vriendenschaar ons frisbee-concept heeft gestolen. De frisbees waren weliswaar vervangen door bierviltjes maar het idee is natuurlijk hetzelfde. Inmiddels heeft de supportersvereniging over dit plagiaat schriftelijk vragen gesteld aan zowel het bestuur van Vriendenschaar als aan de tuchtcommissie van de KNKV. Nog geen reacties ontvangen, heel teleurstellend.

Kabaalclub Ridderkerk,