Sfeerloze impressie Albatros – KCR

15 oktober 2020 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Alsof onze eerstelingen wisten dat er een abrupt einde zou komen aan deze nog prille competitie, zó kwam ons vlaggenschip afgelopen zaterdag voor de dag. In een troosteloze ambiance met veel regen en een paar illegale Zwijndrechtse supporters (we hebben de corona-kliklijn gebeld) moest het team diep buigen voor de thuisploeg. Te weinig scherpte, te weinig bezieling maar vooral veel te weinig doelpunten. Natuurlijk, elke competitie verlies je wel eens een wedstrijdje. En stel dat zaterdag beide koplopers het op een gelijkspel zouden hebben gehouden en je wint zelf van Kinderdijk, ja dan ziet de wereld er opeens weer anders uit. We zullen het nooit weten.

Maar de teleurstelling achter ons beeldscherm zaterdag was groot, en dat zal bij de spelers niet anders zijn geweest.

En nu ? Vier weken geen teamsport, wij vrezen echter dat dit veel langer zal gaan duren dan deze vier weken. Enfin, sport zonder publiek is net zoiets als The Rolling Stones zonder Mick Jagger, Rotterdam zonder De Kuip of ons clubhuis zonder Martijn G. Dus dan maar helemaal kappen ermee.

Dit zou ook zomaar het laatste sfeerverslag van 2020 kunnen zijn, we bereiden ons voor op een diepe (sport)winterslaap.

We wensten dat het anders was.

Beste lezers, let goed op jezelf en blijf vooral gezond.