Sfeerverslag KCR – BEP

19 december 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

En zo bleken twee tegenstanders toch net iets te veel van het goede. Zoals verwacht bracht BEP in de eerste helft het team van Beemster binnen de lijnen. Het eerste startte sterk en liep uit naar 3-1. Bij 3-3 kwam het team van Beemster (wie kent ze trouwens nog, alle droogmakerijen van Noord-Holland? – vroeger, ja vroeger, leerde je ze allemaal uit je hoofd. Nu moet je uitleggen wat een droogmakerij is. Tsja…) bij 3-3 dus kwam het team van Beemster langszij en ontvouwde zich een bloedstollende eerste helft. Deze dreigde verloren te gaan toen Beemster in de laatste minuut twee keer op voorsprong kwam, maar Naomi (wat kan ze heerlijk juichen na een score) en Reinier waren goed voor respectievelijk de 9-9 en 10-10. Eerste aanval op de koppositie netjes afgeslagen.

Na de rust de maakte de ploeg van Purmerend haar opwachting. Onze bikkels moesten in de verdediging nogal eens aan de noodrem trekken, hetgeen maar liefst zes (6!) strafworpen opleverde voor de gasten(waarvan er overigens twee gemist werden). Aan de andere kant zagen we een aantal forse overtreding op onze aanvoerder, die echter met de mantel der korfballiefde bedekt werden. Bij de stand van 15-19 zo’n tien minuten voor tijd leek het pleit beslecht, maar de eerstelingen weigerden te capituleren en dat siert hen enorm. Het was Reinier die de ploeg op sleeptouw nam en met twee treffers in 30 seconden zijn team helemaal terug bracht in de wedstrijd. Na 17-20 waren het Rosa (wat viel ze heerlijk in !) en opnieuw Reinier die de marge terug brachten tot één verschil: 19-20, met nog zo’n twee minuten te gaan. We zien dat op de tribune sommige KCR-supporters hun sjaaltje opeten als gevolg van mega-wedstrijdstress. Een overijverige heer van BEP knalt de 19-21 binnen, nog 1.40 te spelen. Rosa, weer Rosa laat de Wissel 40 seconden voor tijd ontploffen: 20-21 – gaat het nog lukken ?? Nee dus, bij de volgende aanval van BEP valt de beslissende treffer.

Zo dus kwam een einde aan een indrukwekkende reeks van vijf overwinningen. Natuurlijk was de teleurstelling groot, maar wij hebben de ploeg van Steven tot de laatste seconde zien knokken voor wat het waard was tegen een tegenstander die op de beslissende momenten net wat slimmer was.

Maar: met één puntje achterstand op BEP alles nog in eigen hand, met in het achterhoofd de wetenschap dat op 13 januari Oranje-Wit, dat de laatste weken enorm op dreef lijkt, op bezoek gaat in Purmerend terwijl KCR speelt tegen het puntloze Nexus. Dan kan de korfbalwereld er opeens weer anders uitzien.

Wat valt er verder te vermelden over de laatste speelronde van 2023? Mooi was het oplopen van de F-spelers, waarbij de F-1 ’s ochtends weer bol stond van de scoreflakes en de tegenstander wegblies met maar liefst 22-3. Goed dat Super Mario ook weer van de partij was. Jammer dat we van Hugo niet mogen vermelden dat hij in het pak zat. Verder waren ze niet met heel velen, de supporters van BEP, maar ze bouwden wel een echt uitvak. En da’s altijd geinig. Wel moest de hoofdtrainer van onze kangoeroes hen erop wijzen dat ze in hun eigen deel van de tribune bleven, tsja. Na afloop waren het vooral de spelers van BEP die los gingen bij het optreden van opnieuw Petra Simonse – we kunnen stellen dat KCR nu ook op de kaart staat boven het Noordzeekanaal en dat is mooi.

Waar vorige week de C-1 haar eerste punten pakte in de hoofdklasse was het nu de beurt aan de B-1: uit gewonnen van Deetos B-1. Nu is Deetos misschien niet meer het korfbal bolwerk van weleer, maar wij vinden het stoer klinken hoor, uit winnen van Deetos B-1.

Verder loopt de frisbee-actie als een malle, in vier wedstrijden tijd zo’n 520 frisbees verkocht, dank daarvoor. De Kabaalclub heeft vergevorderde ideeën over hoe de opbrengst te besteden, maar hierover kunnen we echt nog geen mededelingen doen.

We gaan de winterstop in, maar dat betekent niet dat onze mooie vereniging in de winterslaap gaat. Zo komen de traditionele Quizmas en de oliebollenactie eraan. Nog geen bollen besteld?? Gauw doen hoor.

De eerste helft van het seizoen was wat ons betreft meer dan geslaagd, waarbij onze voorspelling wat betreft de ontknoping van de zaalcompetitie (op 9 maart uit tegen BEP in MFSA De Beuk een voorschot nemen op de titel) nog altijd springlevend is.

Tot slot wensen we iedereen met een KCR-hart heel fijne feestdagen toe en een gezond en geweldig 2024.

Kabaalclub Ridderkerk,