Sfeerverslag(je) Oranje-Wit – KCR

22 april 2024 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Whaha, hatsaflats, koploper ! Sommigen zullen nu denken: tjsa, dat zegt nog niets, pas twee wedstrijden gespeeld? Maar ja, in de huidige opzet van de mini-competities (we moeten er echt nog aan wennen hoor) betekent twee wedstrijden gespeeld dat je al op een derde van de competitie bent. Dus ons eerste is op de goede weg. En excuses richting ons vlaggenschip zijn op hun plek. Immers, in ons vorige verslag schreven we: ”Of er punten gepakt gaan worden tegen Oranje-Wit en Tjoba, tsja, we gaan het zien”. Tussen de regels door staat er dus eigenlijk: dat verwachten we niet. Het pak slaag in de laatste zaalwedstrijd tegen Oranje-Wit én de ruime overwinning van Tjoba tegen datzelfde OW lagen aan de grondslag van deze gedachtegang. Logisch toch? Niet dus.

Met een herstelde Tessa weer in de basis toonde het eerste zich na een snelle 2-0 achterstand gelijkwaardig aan de thuisploeg, om gaande weg in de tweede helft de wedstrijd steeds meer naar zich toe te trekken. Een knappe 16-18 overwinning was een eindresultaat dat er mocht zijn. Jesse kwam daarbij slechts één treffer tekort voor een onvervalste zevenklapper, maar niemand die daarom maalde.

En aangezien in het verre Middelburg Op Naar De Overwinning Tjoba versloeg, staat het team van Steven nu klem aan kop. Daar kunnen we even van genieten, want we gaan pas over twee weken weer verder.

De B-1 boekte in de hoofdklasse een knappe overwinning op Merwede en de A-1 speelde verdienstelijk gelijk tegen GKV. Verder vermelden we de 23-3 overwinning van de F6.

De Trots van Zuid tenslotte veroverde in een lelijke wedstrijd opnieuw een mooie prijs – we hopen dat dit een heerlijke gewoonte gaat worden.

Kabaalclub Ridderkerk,