Steven de Graaf nieuwe trainer KCR seizoen 23-24

6 februari 2023 | Nieuws

Steven de Graaf is de nieuwe hoofdtrainer van de selectie van KCR vanaf aankomend seizoen. Steven is geen onbekende van onze vereniging. In de eerste jaren na de fusie van KCR heeft Steven ons vlaggenschip als startend trainer meerdere seizoenen onder zijn hoede gehad met uitstekende resultaten.

Na het vertrek van Patrick den Hertog is KCR dankbaar dat Wim Diepenhorst met zijn kennis, kunde en competenties het coachen en trainen van de selectie op zich heeft genomen. Met het aantrekken van Steven sluit Wim deze interim periode aan het einde van dit seizoen af.

Steven heeft na zijn vertrek bij KCR meerdere verenigingen onder zijn hoede gehad en heeft zich daarbij verder ontwikkeld als hoofdtrainer. Naast CKV Albatros en KV Tilburg heeft hij de afgelopen drie jaar CKC Kinderdijk gecoacht waar hij zelf zijn korfbalcarrière is begonnen.

Naast het trainen en coachen van de selectie zijn tevens afspraken gemaakt om Steven in te zetten op jeugd- en trainersontwikkeling.

Steven de Graaf: “KCR is een prachtige vereniging met een uitstekende accommodatie. Aankomende jaren ga ik mij inzetten om de selectie verder te ontwikkelen. Alleen de ontwikkeling van een selectie is niet voldoende. KCR heeft enorme potentie met een jonge schare aan coaches en met veel jeugdleden. Deze coaches en jeugd hebben de toekomst. Met veel enthousiasme ga ik met de TC ook hier verder mee aan de slag.”

De verbintenis tussen Steven en KCR is voor meerdere jaren, waarbij jaarlijks zal worden geëvalueerd.

We wensen Steven een mooie afsluiting toe bij Kinderdijk en verwelkomen hem hartelijk per volgend seizoen.

Bestuur en kernteam TC