Wist je dit al??

21 augustus 2019 | Nieuws

Hallo allemaal,

Ook de commissie Horeca, de naam waarmee we sinds kort in de vereniging werken, heeft zin in het nieuwe seizoen. We willen alle gebruikers van het complex even op de hoogte brengen van wat zaken die handig zijn om te weten. In alfabetische volgorde:

Babyruimte
In het mindervalidentoilet staat sinds enige maanden een commode om je baby te verzorgen. In deze ruimte staat ook een babystoel.

Melk of iets anders opwarmen voor je baby? In de keuken van KCR staat een magnetron. Je kunt aan de barvrijwilliger vragen om iets voor je op te warmen.

Barvrijwilligers zorgen voor de bestelling

Op enkele doordeweekse momenten na, zal er altijd invulling van de bardiensten zijn. Het is dan ook niet de bedoeling dat wanneer er mensen dienst hebben, je zelf achter de bar komt om je dranken te pakken en aan te slaan. Onze vrijwilligers staan er niet voor niets en hebben op dat moment de verantwoording voor de kassa.

Gevonden voorwerpen
In de clubhuisberging (bergruimte achter het halletje naar het terras) liggen de gevonden voorwerpen. Over de gevonden spullen communiceerden we vroeger nog wel eens middels foto’s etc., maar daar zijn we maar mee gestopt om ons een dagtaak te besparen. Het is absurd hoeveel kleding er achtergelaten wordt, waar nooit meer naar gevraagd wordt. Begin juli zijn weer twee kratten vol kleding naar het goede doel verhuisd. Komend seizoen zullen we kleding minder lang bewaren, omdat het ook gewoon in de weg ligt.

Het aantal waterflessen en doppers dat onbeheerd achterblijft is al minstens even erg. Ook deze worden niet lang bewaard.

Openslaande deuren clubhuis
Wanneer overdag of tijdens een trainingsavond de openslaande deuren richting het hoofdveld gesloten zijn, zal dit waarschijnlijk zijn vanwege de weersomstandigheden. We zien helaas nog te vaak dat mensen van binnenuit deze deur gebruiken om naar buiten te glippen en vervolgens de deur hard achter zich dicht laten slaan. Omdat het hang- en sluitwerk in deze deuren best gevoelig en kostbaar is, is dit geen gewenste situatie. Zijn de deuren dicht? Dan graag via de terrasuitgang (via het kleine halletje) of de hoofduitgang naar buiten. Kom je vanuit de kleedkamer en moet je naar de velden? In dat geval kun je gewoon de lange gang naar de terraskant pakken. Het is grappig om te zien hoeveel mensen nog de omweg door een soms druk clubhuis maken, terwijl je gewoon door de lange gang in één keer naar buiten kunt.

Telefoon opladen
Afgelopen seizoen kwamen er soms mensen spontaan achter de bar of in de keuken, om daar hun telefoon op te halen die daar lag op te laden. Dit is niet bedoeling. Buiten het feit dat iemand die geen bar- of keukendienst heeft, daar niets te zoeken heeft, willen we ook geen discussie over aansprakelijkheid als er iets fout gaat. Een kan ranja die bijvoorbeeld omgaat over je IPhone. En afgelopen seizoen hadden we al eens een persoon die de telefoon op de bovenkant van een tosti-ijzer legde…

Zorg dat je telefoon is opgeladen als je van huis gaat of vraag een powerbar o.i.d. aan de Sint of voor je verjaardag, als je echt heel de dag ‘connected’ moet zijn.

Thee/ limonade

Vanaf komend seizoen zetten we tijdens het veldseizoen alleen nog kannen limonade in de rust neer, omdat het overgrote deel van de kannen thee ongebruikt blijft, terwijl het voor de bar- en keukenploeg extra werk is om het klaar te maken.

Alleen wanneer een team expliciet thee wil, dan kunnen zij voor de wedstrijd aangeven dat thee gewenst is. Dat is geen probleem. De keukenploeg zorgt er dan gewoon voor dat er twee kannen thee klaar staan in het afhaalluik.

Uiteraard is het zowel met thee als limonade zo, dat je als ploeg ervoor zorgt dat je tegenstander ook aangeboden krijgt, of in ieder geval van jullie voor aanvang van de wedstrijd te horen krijgt waar het klaar staat. De tegenstander is te gast en zo behandelen we die ook.

Waterflessen vullen

We zien nog vaak spelers of coaches achter de bar of in de keuken de waterflessen vullen. Wist je dat dat niet nodig is? Aan de terraskant is er tussen de buitendeur vanuit de lange gang en de buitendeur vanuit het clubhuis gewoon een buitenkraan gemonteerd. Handig toch? Deze is altijd aangesloten.

Tot slot

We zijn blij met alle vrijwilligers en helpende senioren die hun teamdienst invullen. Daarover hebben we als club niet te klagen. De komende periode zullen we echter actief nieuwe vrijwilligers gaan zoeken. Dit om de vaste kern niet te overbelasten. De kans is groot dat we u als ouder of jou als speler benaderen. Denk er alvast over na. Ook met een paar uurtjes per seizoen zijn we al blij. Nu al vrijblijvend meer informatie? Mail naar inkoop@kcrkorfbal.nl