Stembureau bij KCR

19 november 2023 | Nieuws

Wederom is het clubgebouw van KCR een plek waar je je stem kunt uitbrengen. Woensdag 22 november kiezen we de leden van de Tweede Kamer der Staten Generaal. Er wordt een hoge opkomst verwacht.

Van ’s morgens 7.30 uur tot ’s avonds 21.00 uur kan er dus ook bij KCR gestemd worden. Op het stembureau zijn enkele KCR bekenden aanwezig, t.w. Martijn Gorter, Michel Nicolai, Rosa de Vries, Sabine Vlasblom en ik. Verder is ’s avonds bij het tellen ook Sylvia van der Waal  aanwezig. Ons team wordt overdag gecompleteerd door de mevrouw Truus Hollebrandse (moeder van Marloes) en ’s avond bij het tellen door mevrouw Cora Kreuk.

Dit betekent dat de gehele dag het clubhuis is ingericht als stembureau. Voor andere activiteiten is het clubhuis dus woensdag de gehele dag niet beschikbaar. Even je stem uit komen brengen kan natuurlijk wel. Ook al heb je een stempas voor een ander stembureau in Ridderkerk, je kunt gewoon bij KCR komen stemmen.

Nieuw bij deze verkiezingen is dat er in de avond alleen op partijniveau geteld wordt. De andere dag worden centraal alle stemmen op de kandidaten geteld. Centraal betekent dat alle stembussen uit Ridderkerk verzameld worden in de Wissel. De Wissel is op donderdag 23 november de gehele dag door de gemeente gereserveerd voor het stemmen van de tellen. Zo’n 150 mensen zijn daar die dag mee bezig.  Ook daarbij zijn weer mensen van KCR betrokken. Enerzijds bij het tellen van de stemmen, maar vooral ook voor het verzorgen van de inwendige mens bij de tellers. De catering voor de gehele dag wordt door de horeca commissie verzorgd.

De sporthal is dus bezet en er kan dus die avond niet getraind worden. Vanaf ca 20 uur is het clubhuis wel weer geopend. Overigens is het tellen van de stemmen openbaar. Je mag daar altijd bij aanwezig zijn.

Wellicht tot woensdag bij het stemmen. Laat in ieder geval je stem niet verloren gaan.

Jos de Vos
Beheer accommodatie