Verslagen KCR A1

2 december 2019 | Nieuws, Wedstrijdverslagen

Twee verslagen van KCR A1

Een verslag van de wedstrijd is een middel om op papier te krijgen hoe je de wedstrijd hebt beleefd. Voor mij is het een onderdeel van het gehele team gebeuren. De training, het leren en uitproberen van nieuwe mogelijkheden. de bespreking, het bespreken van de tactiek en het bespreken van de onderlinge afspraken. Het verslag of de film, het bespreken of visualiseren (betekenis: het vertalen van een gedachte naar een beeld) van wedstrijdmomenten en daar lering uit te trekken naar je eigen of team competenties. Voor mij zijn dit allemaal onderdelen om van uit het teambuilding in de gewenste flow te komen. Het verslag, ook een onderdeel om in de flow te komen, wil maar niet van de grond komen. De teamspirit en om in de flow te komen, ziet men niet zitten of kost te veel tijd. Vandaar dat ik de twee wedstrijden maar ga samenvatten.

De eerste zaal wedstrijd was tegen Maassluis A1. Op het veld al een goede en betere tegenstander, maar we zijn een paar weken verder en we spelen nu in de zaal. Deze verschillen en de evaluatie van de veldstrijd moest een goede kans opleveren. Ook nu was het verschil dat de tegenstander heel vaak schoot en daardoor meer kans heeft op scoren en dat wij veel balverlies leiden door de bal te veel rond te spelen en ook nog eens achter de paal waar geen ruimte is. Na 4-0 achterstand kwam pas het eerste doelpunt voor KCR. Dit ging zo door tot de ruststand van 15-3. De 2 wisselingen in de vakken hadden wel positieve uitvoeringen, maar miste nog wel de onderlinge ervaring. In de rust nogmaals benadrukken dat we meer moeten gaan schieten en niet meer dan 3 keer overspelen, gingen we toch met veel goede moed de tweede helft in. Om maar eens aan te geven hoe makkelijk het spelletje gespeeld kan worden blijkt wel uit de eindstand 25-13. En als u goed kunt rekenen is de tweede helft geëindigd in 10-10. Nu kan dit een keer gebeuren, maar het moet wel een les zijn voor de volgende trainingen en wedstrijden.

De daar op volgende trainingen waren goed en geconcentreerd, dus een voorbereiding voor de wedstrijden tegen Fortis A1. Voor de wedstrijd hebben we een helft gekeken op video van de wedstrijd tegen Avanti en daar de fouten en oplossingen besproken voor de wedstrijd. We waren zelfs dichter bij de flow dan we hadden kunnen bedenken. Hoewel we met 3-0 voor kwamen, was dit wel een goede weergave van de wedstrijd. Maar door wat blessures bij KCR kwam Fortis al snel terug tot 3-3. Om uit de flow te geraken kunnen externe factoren ook invloed hebben op het spel. Twee spelers van KCR A1 hadden problemen waardoor we al snel moesten wisselen. Thijmen van de B1 kwam erin en moest even dat gat opvullen. De andere speler moest blijven staan tot de reserves uit KCR A2 gearriveerd waren. Door die lange periode dat het spel stil lag, kon FORTIS herstellen en op volle kracht er weer tegen aangaan. Wij moesten weer herstellen van de commotie en wennen aan de ingebrachte spelers.

Door alle problemen was de ruststand van 5-6 nog niet zo slecht en gaf hoop voor de tweede helft. De tweede helft was rommelig en we kwamen niet in ons spel, maar door te blijven knokken werd het 10-10 met nog ongeveer 10 minuten te gaan. Maar ook nu weer een lange tijdsonderbreking, een rugblessure en Fortis kon weer 100% weerstand bieden en gebruik maken van de onrust die er toch in bleef zitten. We hebben de wedstrijd verloren met 14-16 maar de winst zit in de veerkracht. Eén ding is zeker, uit bij Fortis gaan de punten mee naar KCR. De twee volgende wedstrijden worden zwaar. Eerst tegen de nummer 2 (Vriendenschaar) en dan tegen nummer 3 (KOAG). Daarna spelen we pas weer in het nieuwe jaar op 11 januari 2020 tegen Merwede, vanaf dat moment komen de tegenstanders waar we de punten moeten pakken. Mooi zou het zijn als we een paar punten dit jaar nog pakken. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Peter Kooij