De negende man

6 oktober 2019 | Nieuws

Wie is de negende man? Als je keer in de Kuip bent geweest dan weet je precies wat ik bedoel.

Ook afgelopen donderdagavond was het weer geweldig om met eigen ogen te zien hoe de 12e man er voor kan zorgen dat spelers op het veld vleugels krijgen.

Dit zou ik zo graag ook willen zien langs de lijn bij KCR 1. Ik mis dit echt. Het zou onze spelers van het eerste zo veel steun geven dat ze ook vleugels krijgen. Dit hebben ze dit veldseizoen echt nodig.

We spelen nu in de 1e klasse en willen heel graag weer terug naar de Overgangsklasse net als in de zaal. Maar het is ons vorig jaar niet gelukt en we willen nu echt dit jaar kampioen worden en een stabiele Overgangsklasse vereniging worden. Alles bij KCR straalt ook uit dat we een Overgangsklasse vereniging zijn, maar we zijn het nog niet. De accommodatie staat er prachtig bij, zowel op het veld als in de zaal. De vrijwilligers staan allemaal voor ons klaar en onze vereniging straalt professionaliteit uit.

Maar KCR 1 heeft de negende man nodig om de stap naar de Overgangsklasse op het veld te maken en om zich in de zaal in de Overgangsklasse te handhaven.

We zitten in een zware poule waar het niet makkelijk zal zijn om kampioen te worden. Er zijn helaas meer kapers op de kust. Daarom is het zo belangrijk dat wij als 9e man daar het verschil in gaan maken. Ga achter KCR 1 staan, laat zien dat je de spelers vleugels kan geven. Ook als het even tegen zit. Ga met je buik tegen de boarding staan en laat merken dat je aanwezig ben. Ga massaal achter deze fantastische spelers, coach en staf staan. Zij hebben u nodig.

Het is nog niet te laat. Kom vanaf nu massaal naar alle wedstrijden kijken en moedig deze kanjers aan. Want dat zijn ze. Onze KANJERS. Ze zijn het vlaggenschip van onze vereniging. Zij verdienen Red Bull vleugels van onze supporters. Maak veel herrie, laat je horen. Laat de scheidsrechter met rust en schreeuw onze spelers positief toe. Ik weet zeker dat we dan een verschil gaan maken en dit veldseizoen met een kampioenschap kunnen afsluiten. De laatste keer dat we kampioen werden ging het dak van onze oude locatie eraf. Het was een geweldig feest dat we graag weer willen herhalen. We zijn toe aan een kampioenschap op onze nieuw locatie. Uit betrouwbare bron heb ik zelfs al vernomen dat de supportersvereniging al een draaiboek heeft klaar liggen.

Ook wil ik bij deze alle ouders van onze jeugdspelers van jong tot volwassen vragen, kom met uw kind naar ons vlaggenschip kijken. Dompel je onder in de sfeer van de vereniging en geniet van onze kanjers van KCR 1. U zult er geen spijt van krijgen.

Wat ik graag zou willen? Wordt allemaal de 9e man langs de lijn bij KCR 1 en laat je horen.

Een van de Die Hard Fan van KCR 1
Astrid Klok