Sfeerimpressie kampioenschap KCR 1

21 juni 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Whahaha, hatsaflats !! Het Project Promotie is geslaagd. Eindelijk is het eerste erin geslaagd om de eerste klasse om te ruilen voor een plek in de overgangsklasse, de plek waar we thuishoren. De laatste jaren dreigde de eerste klasse een soort korfbalmoeras te worden waaruit geen ontsnapping meer mogelijk leek, maar nu is het dan toch gelukt. En dat met slechts drie verliespunten, een formidabele prestatie waarbij de twaalf heldendaden van Herakles verbleken. Direct maar naar de laatste huiskamervraag van dit seizoen: wie durft zonder Koekel drie van deze heldendaden op te sommen?? Eén is trouwens ook al prima hoor, want wie is tegenwoordig nog een beetje thuis in de toch zo prachtige Griekse mythologie? Maar dit terzijde.

Afgelopen zaterdag begon geweldg met het kampioenschap van de bikkels van de B-1, die dit jaar dus de dubbel pakten. Echt heel knap gedaan. Op naar het NK en de hoofdklasse !
Nadat een enorme blauw-rode rookwolk was weggetrokken kon het eerste om 16.30 uur beginnen met het overwinnen van het laatste obstakel richting het kampioenschap: het team van VIKO.
Zoals zo vaak in de laatste wedstrijden was Demi goed voor de 1-0, manlief Thom verdubbelde even later de score met een sublieme éénhandige doorloopbal van achter de paal. Doelpuntje van VIKO, maar daarna vielen de KCR-treffers als rijpe appelen van de boom. De 3-1 was voor Remon, tevens het eerste doelpunt van een echte zevenklapper voor onze aanvoerder. Het echtpaar Nugteren had er zin in zo bleek in de volgende aanval, twee doelpunten erbij. De ontdekking van het seizoen, Floris Jan Bode Bos tekende de 6-1 aan.
Dan: vlak voor onze neus dacht een heer van VIKO eens lekker aan te kunnen leggen voor een schot. Jammer, dat viel tegen. Met een blok waarop Ron Zwerver zelfs in zijn topjaren jaloers geweest zou zijn zorgde Mark ervoor dat deze schotpoging strandde in schoonheid. Zijn triomfantelijke gebrul hierna was prachtig en machtig. Die Mark hè, die kan dus veel meer dan alleen af en toe eens een doelpuntje maken. Remon 7-1, Mark 8-1. Toen was al duidelijk dat het niet meer verkeerd kon gaan, maar ja, toch zat dat ADO/FC Den Haag syndroom in beetje in ons hoofd. Laatste tien minuten voor de rust viel de productie enigzins stil, zodat de rust bereikt werd met de stand 10-5.
Kort na de rust nog twee treffers van VIKO, maar daarna bleek de ploeg uit Vianen echt kapot gespeeld. Vooral de tegenstander van Floris Jan liep te klapwieken in het veld als een aangeschoten postduif, maar na afloop kon hij daar gelukkig zelf om lachen. In één keer raasden de kampioenen door van 12-7 via 14-8 naar 20-8. Speelminuten voor de gehele selectie in de slotfase van de wedstrijd, en dat was mooi om te zien.
Na afloop weer heel veel rook, een enorme vreugdedans, ontblote bovenlichamen en hier en daar hebben we zelfs een traantje gezien. Zie ook de geweldige foto’s op onze site. Mooie woorden voor het publiek van onze aanvoerder Remon.
Wel merken we hier op dat wij VIKO zijn leren kennen als een heel vriendelijke, sportieve en sympathieke tegenstander. En zo is dat !
Ronduit teleurstellend was het bericht dat we vlak voor de wedstrijd ontvingen van onze burgemeester: geen toestemming voor de geplande rit op de platte kar! Gemeente vreest een te grote belangstelling langs de route. Nou vraag ik je toch. De Zeeuwse trekpaarden maar losgelaten in de Crezéepolder, april 2023 vangen we hen wel weer.
Terras in orde gebracht voor een feestje, DJ Richard had er zin in……. Maar waar was de selectie? Even douchen, zo hoorden we. Een half uur werd een uur, het uur werd twee uur. Uit onze ooghoeken zagen we op enig moment een paar dames rondrennen bij het hoofdveld, die net even wat anders gekleed waren dan tijdens de wedstrijd. Wat onze selectie echter niet wist, is dat de portocabins (die op een wat afgelegen plek staan) door de gemeente zijn uitgerust met cameratoezicht, zowel buiten als binnen. Dit met het oog op de veiligheid van de gebruikers.
De beelden zijn inmiddels in het bezit van de Kabaalclub. Met het oog op de jeugdige lezers van de sfeerverslagen kunnen wij hier niet bekend maken wat er zoal op deze beelden te zien valt. De selectie kan de beelden terugkopen voor een nader overeen te komen bedrag.
Naast de kampioenschappen van het eerste en de B-1 haalde ook KCR-6 de titel binnen.
En niet te vergeten: de E-3 werd kampioen door vroeg in de ochtend OZC met 6-8 te verslaan. We troffen de ploeg aan toen de spelertjes tevreden een patatje aan het prikken waren, allen een blinkende kampioensbeker voor zich, gemaakt van echt Braziliaans goud. Anders dan de titel van ons vlaggenschip, maar in wezen net zo mooi.
Tot slot: Terry, bedankt voor alles wat je voor KCR hebt gedaan, het ga je goed. En: C-1 en B-1, heel veel succes op het NK !!

Op weg naar huis zagen we een prachtige regenboog boven ons terrein, vast en zeker bedoeld om deze dag extra glans te geven.

Kabaalclub Ridderkerk,