Sfeerimpressie “Op de helft”…

30 januari 2020 | Kabaal Club Ridderkerk

Tsja, normaal gesproken weten we het eind januari wel. Dit wordt knokken tegen degradatie of makkelijk handhaven, Coolsingel of grijze middenmoot. Maar nu: geen idee. Zeven gespeeld, acht mooie punten, slechts drie achter op de koploper en zes vóór op de rode lantarendrager. Niks aan de hand zou je denken. Maar ook: drie wedstrijden op rij verloren, rode lantaren wint vorige week met een ongelooflijke score van 20-30 in een uitwedstrijd terwijl Samenwerken Doet Overwinnen tot dan alles bij elkaar slechts twaalf doelpunten had gemaakt. Heel bijzonder dus. En wie ontvangen we zaterdag in De Wissel ? Juist, onze vrienden uit het pittoreske Kamerik. Geen heel gerust gevoel dus.

Geruchten gaan dat in Kamerik sinds vorige week Karel Advocaat (broer van ..) als adviseur actief is. En in onze regio weten we wat zijn broer bij de Trots van Zuid voor elkaar heeft gekregen: van plek 22 binnen vijf weken naar een mooie 3eplaats. We hebben uitgerekend waar de Trots zich op de ranglijst zou hebben bevonden als Dick vanaf het begin van de competitie aan het roer zou hebben gestaan. Dan hadden we afgelopen zondag al op de Coolsingel gestaan, titel nummertje zestien (waarbij we toekomen aan de huiskamervraag: wie weet uit zijn hoofd de jaartallen te noemen waarin de Trots landskampioen werd ? We gaan jullie helpen: je moet beginnen in 1924…). Maar dit terzijde, we zijn per slot van rekening een korfbalvereniging.

Wel zagen we afgelopen zaterdag een goed eerste, knokkend tot de laatste seconde voor een beter resultaat. Maar telkens op het moment dat het verschil tot één doelpunt kon worden teruggebracht waren er twee echt irritante puntspelers van de Meervogels die hun ego weer eens moesten strelen en de bal door de korf lieten ploffen. En toch reden we naar huis met het gevoel: we horen thuis in de overgangsklasse. En dat gevoel hebben we nog steeds.

Wat zaterdag echt kan helpen is de aanwezigheid van heel de vereniging op de tribune. En dan we bedoelen we dus niet alleen de echte diehards die het eerste ooit tot in Heerenveen hebben gesteund ( wat een heerlijke avond was dat trouwens. Nog altijd wordt daar de door enkele enthousiaste KCR-supporters veroorzaakte vuurwerkschade onderzocht én is een Heerenveen-dame nog altijd op zoek naar haar verdwenen shirt, dat inmiddels in het bezit is van een KCR dame die we niet met name mogen noemen (AVG) maar deze dame was vorig seizoen nog aanvoerder, speelt niet meer en gaat dit jaar trouwen met R. de V., meer kunnen we niet verklappen), maar wat we dus bedoelen is dat alle 873 leden van KCR zaterdag op de tribune zitten gewapend met toeters , bellen, ratels, pannen en deksels zodat SDO ten onder gaat in een orkaan van geluid en een tsunami van KCR doelpunten.

Wij hebben er vertrouwen in !

Vergeet geen losse euries mee te nemen voor de Frisbee actie.