Sfeerimpressie laatste weken 2019

1 januari 2020 | Kabaal Club Ridderkerk

Geen korfbal de laatste weken, wel veel, heel veel leuke vermeldenswaardige gebeurtenissen vanuit onze mooie vereniging.

Even terug naar de laatste wedstrijd. Oranje-Wit geveegd, Snollebollekes in de zaal en de hoofdklasse lijkt binnen handbereik. De weken daarna helaas dus geen competitie.

Dus op naar de Quizmas, een mooie KCR-traditie. Onze theaterpersoonlijkheid had een hartelijk welkom voor alle aanwezigen, maar zeker ook voor een aantal niet-aanwezigen. Geinig.

Als jurylid wordt het er de laatste jaren trouwens niet makkelijker op. Dat alle vrouwelijke – en sommige mannelijke deelnemers onze meer dan gewaardeerde juryleden met oneerbare (maar door de jury zelf meestal op prijs gestelde) voorstellen benaderen, daaraan zijn we gewend. Ook op smartphones moet scherp gelet worden, is duidelijk. Dat vrijwel alle deelnemers inmiddels beschikken over een smartwatch is inmiddels ook bekend – maar de Google Glass bril (dit jaar voor het eerst gesignaleerd) leverde echter nieuwe problemen op. Beraad in de jury-kamer. Alle deelnemers laten meedoen in lingerie, zonder brillen, telefoons, horloges en piercings op welke plek dan ook ? Hoewel dit voorstel zeker zijn aantrekkelijke kanten had, overleefde het de stemming in het juryberaad niet. Dan maar gewoon heel goed opletten.

Zoals altijd onnavolgbare vragen: nieuwe hoofdstad van Kazachstan, hoeveel mayonaise werd gegeten tijdens het wereldrecord mayonaise eten (wie verzint zoiets??), wat is de juiste naam van Abu Bakr Ali olé-Baghdadi Bonaire Bakl Braghdadddi C. Gorter al-Albu Bekr Blaghdarrdi, welke diertjes hielden bijna de Grand Prix van Zandvoort tegen en welke Nederlandse Youtubers drongen een Amerikaanse legerbasis binnen ?  Het geven van veel goede antwoorden is daarbij heel knap, maar nog veel leuker zijn sommige fout gegeven antwoorden. Die mogen we echter niet prijsgeven, de regels zijn wat dat betreft heel strikt. Zo dachten sommigen dat er stikstof zit in lachgaspatronen, dat onze buren laatst hun honderd jarig bestaan hebben gevierd en dat Hans Holman de Amerikaanse basis was binnengedrongen.

Hoogtepunt wat ons betreft: de heerlijke vraag over de legendarische Radio Rijnmond reporter Hans van Vliet inzake zijn verslag over de golden goal van Mike Obiku in het oude Olympisch stadion. Thuis de beelden nog eens teruggekeken, mooi om te zien hoe twee verdedigers elkaar knullig in de weg lopen, mooi te zien hoe een derde speler een gat in de lucht schiet in plaats van de bal te raken, prachtig om Obiku na het scoren van het beslissende doelpunt vervolgens zijn indrukwekkende torso te zien vertonen. Tsja, vroeger….

Kortom, dikke complimenten voor Martijn en Vincent, die volgend jaar gaan genieten van een heel verdiende sabbat.

Een paar dagen later het oliebollenspektakel. Rond de klok van negen werden de oliebollen aangeleverd. Om de prijs te drukken werden alle oliebollen (met en zonder krenten) en beignets in één grote kist aangeleverd. Vervolgens krap twee uur de tijd om bollen met en zonder krenten van elkaar te scheiden ( het ging hierbij om 5342 bollen) en te verdelen in porties van tien. Elke zak voorzien van een sticker en het geheel op alfabet klaarleggen. Tussendoor ook nog even vuurwerk afsteken ( natuurlijk Marcel M.). En toch netjes op tijd klaar om de eerste klanten te ontvangen. Eervolle vermelding voor één van onze topspelers en één van onze top-scheidsrechters die spontaan hun medewerking kwamen aanbieden. Om 13.00 uur waren we los, we danken iedereen voor zijn/haar bestelling. Netto-winst: € 717,-. Minder dan de Klaasactie, toch een mooi resultaat. Overigens begrepen we dat de wachttijden bij bakkerij Voordijk op het dorp op enig moment opliepen tot meer dan drie (3 !) uur, zie deze link: https://ridderkerksdagblad.nl/algemeen/in-ridderkerk-in-de-rij-voor-de-oliebollen#.Xgtg9ZphyIk.whatsapp. Bij KCR liep de wachttijd nooit verder op dan 2 minuten twaalf seconden. Als je dit jaar dus niet gekozen hebt voor KCR: volgend jaar echt doen hoor.

Daarna met een aantal KCR-diehards onder het genot van een heerlijk biertje gefilosofeerd over allerlei heel verschillende dingen die onze vereniging nog aantrekkelijker kunnen maken: een seniorentoernooi aan het eind van het jaar, een echte sta-tribune creëren op de “dijk” bij het hoofdveld, een lichtprojectie op de gevel van de Wissel, leuke teksten aanbrengen op de nu nog maagdelijk witte achterkanten van de reclameborden, Twirl Girls bij het eerste, het contracteren van Marcel Segaar en ga zo maar door.

Nu dit geheel nog even uitwerken.

Wel, tot zover. Vakantie is heerlijk, maar we kijken uit naar zaterdag 11 januari. Waarbij we zomaar durven te voorspellen dat ook na dat speelweekend het eerste nog altijd aan kop gaat.

Supportersvereniging KCR.