Sfeerimpressie KCR – Nieuwerkerk

12 september 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Sfeerimpressie KCR – Nieuwerkerk

Hatsaflats! Als promovendus direct in de eerste wedstrijd twee punten binnengehaald, da’s prettig, heel prettig. En niet alleen twee punten in de pocket, afgelopen zaterdag waren we zeker in de tweede helft getuige van een heuse walk-over. En dat tegen Nieuwerkerk, een vereniging met toch een grote naam in de regio.

Zoals altijd de gasten netjes en hartelijk welkom geheten, u weet hoe wij zijn. Of we acht namen mochten voor het voorstellen? Nee, dat mocht niet, misschien over een kwartier. Bijzonder. Na een kwartier: nee, pas vlak voor tijd. Mensenkinderen, wat is dit voor gedoe ?? Uiteindelijk toch acht namen op ons lijstje. Er waren al stemmen opgegaan in de Kabaalclub om de gasten te laten voor wat ze waren en twee keer de thuisploeg voor te stellen. Wel een leuk idee natuurlijk.

We beginnen. Het duo Bos/Van der Steen laat direct zien dat zij zich zouden ontwikkelen tot ware kwelgeesten voor de ploeg uit Nieuwerkerk. 2-0 voor dus. De gasten schieten met losse flodders zo zien we in de eerste tien minuten. Drie strafworpen tegen zorgen ervoor dat er bij 4-4 toch nog sprake is van een soort evenwicht, maar daarna is het de beurt aan onze supermeiden. Sabine, Gabie, Demi en Dawn (de laatste met een geruisloos doelpunt) zorgden ervoor dat we met een heel fijn gevoel de rust ingingen. Benieuwd wat er bij de gasten in de kleedkamer werd gezegd.

Na de 11-5 even een dipje, maar een ontketende Thomas knalde net op het moment dat Nieuwerkerk weer wat hoop kreeg de 12-8 binnen. Heerlijk. Verder werd duidelijk dat de bekende kreet: “Alle ballen voor Arie” kan worden omgezet naar “Alle ballen voor Vincent”.

Ook het prachtige slotakkoord was voor Vincent en Floris: een power-doorbraak van de eerst genoemde, heer van Floris neemt over, balletje naar Floris en een koele eenhandige afronding: 18-12. Een minuutje later zijn we klaar.

“Een overwinning van het collectief”, meldde onze aanvoerder Jumping Fox Remon. En daar had hij gelijk in, want mensenkinderen, wat hebben met name onze dames een ongelofelijke hoeveelheid arbeid verricht om onze schutters tot hun recht te laten komen, laten we dat vooral niet vergeten.

We gaan zien wat deze overwinning waard is. Volgende week wacht Swift, niet een team waar we vorig seizoen veel tegen in te brengen hadden. Maar dat was toen.

Wat valt er verder te melden over afgelopen zaterdag? De B-1 maakte haar debuut in de hoofdklasse. En hoe! Top-Arnemuiden, toch niet de eerste de beste, werd met een 14-11 nederlaag naar huis gestuurd. Klasse van de beetjes. Ook de C-1 maakte haar opwachting op het hoogste niveau. Fortuna C-1 bleek net te sterk, maar dat is geen schande. De A-1 tenslotte bleek veel sterker dan Achilles, dus onze jeugd laat echt van zich spreken. En dat is goed om te zien.

Verder is hét korfbalwoord van het nieuwe seizoen al bekend: de palenwipper. We hebben gehoord dat wij de enige vereniging in Nederland zijn die over een dergelijk apparaat beschikt. Uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat sommige dames heel benieuwd zijn naar de werking van dit apparaat. Tsja.

Wel, de kop is er vanaf. Wordt vervolgd.

Kabaalclub Ridderkerk,