Sfeerimpressie laatste competitieronde zaalseizoen

18 maart 2024 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Als de eerste lenteachtige dagen zich aandienen is het tijd om weer lekker buiten te gaan korfballen. Precies op tijd dus vond afgelopen weekend de laatste speelronde in de zaal plaats. Ondanks het feit dat er niets meer op het spel stond speelde het eerst een allerzins acceptabele wedstrijd tegen Nexus, een team waarvoor er nog wel wat op het spel stond (ontsnappen aan degradatie). Maar binnen tien minuten bleek al dat er voor de gasten niets te halen viel in de goed gevulde Wissel: de 9-3 voorsprong zorgde al in het begin van de wedstrijd voor een beslissende voorsprong. Via een 15-10 ruststand stond er tenslotte een 26-20 eindstand op het bord.

Het was goed om te zien dat Naomi D. helemaal hersteld is van haar ongelukkig opgelopen blessure. Met vier heerlijke doelpunten liet zij zien weer helemaal de oude te zijn – zie de juichfoto’s op onze site. Het slotakkoord van de wedstrijd was overigens voor de andere Naomi. Eerst rondde ze bekwaam een klein kansje af onder de paal, daarna ging ze een gevecht aan om de bal zoals alleen zij dit kan. Een elleboogje hier en een knietje daar, liggend op de grond de bal bemachtigen en vanaf de vloer Marij aanspelen die heel cool 26-20 binnenschiet. Van Marij zo verwachten wij, gaan we nog veel plezier beleven.

Conclusie: met een bijna geheel nieuw team heel lang meegedaan voor het kampioenschap. Maar nu al een klasse hoger spelen komt misschien ook net te vroeg, dus niet getreurd.

Wel werd er getreurd bij de degradatie van het tweede. Heel goede wedstrijden werden afgewisseld met tegenvallende prestaties, zodat er aan het einde van de rit te weinig punten bij elkaar gesprokkeld waren. Wel zorgde de harde kern van het tweede gedurende het gehele zaalseizoen voor een heerlijke reservebank waar menig tegenstander van het eerste gek van is geworden.

Wat valt er nog meer te vermelden over het afgelopen sportweekend?

Prachtig was het oplopen van het G-team. En complimenten voor de begeleiders van deze ploeg, begeleiders die met veel geduld en enthousiasme sinds jaar en dag een heerlijk team neerzetten. Maar liefst vier kampioenen tijdens deze laatste speelronde: F5, E2, B2 en de jonge honden van het vierde. Een team dat er harder voor heeft moeten knokken dan de ploeg van te voren wellicht had verwacht, maar da’s helemaal niet erg. Verder is het zevenklapper-klassement overtuigend gewonnen door Floris-Jan (we telden er zes) terwijl hij de laatste wedstrijden vanaf de kant heeft moeten toekijken. Jammer dat hij afgelopen zaterdag niet aanwezig kon zijn om de prijs in ontvangst te nemen, zes keer zeven heerlijke Belgische biertjes. Deze hebben we nu maar verdeeld onder de nummers 2,3 en 4 van dit klassement. Tsja Floris, zo gaat dat dan…

Nu lekker weer naar buiten, met nog wel een toetje in de zaal: de halve finale wedstrijden op 30 maart. Daarover later meer.

Kabaalclub Ridderkerk,