Sfeerimpressie Oranje Wit – KCR

29 januari 2024 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Oei,oei, overreden door een opgevoerde oranje-witte bus, en niet zo zuinig ook. Onze eerstelingen beleefden een uitgesproken nare avond in Dordrecht. Tot 10-7 kon KCR in het spoor van de thuisploeg blijven, maar daarna liep de ploeg uit Dordt in no time uit naar een 18-10 voorsprong en was de wedstrijd in feite gespeeld. Natuurlijk, naast Gaby zitten inmiddels twee andere geblesseerde dames langs de kant, maar we zouden de invallers tekort doen als we de nederlaag geheel zouden wijten aan dit gegeven. Oranje-Wit had haar huiswerk goed gedaan; zo werden de aanvoerlijnen naar onze puntspelers grotendeels afgesneden door fanatiek voorverdedigen van met name de Oranje-Wit dames. Daarnaast had een aantal heren van de thuisploeg aan een minieme ruimte genoeg om tot scoren te komen. Ondanks de al snel ontstane uitzichtloze situatie bleef de ploeg van Steven knokken voor wat zij waard was en konden we met name in de tweede helft enkele fraaie aanvallen aanschouwen. En dat mag prijzenswaardig worden genoemd. Ook mooi om te zien: ondanks de bijna tastbare teleurstelling na het laatste fluitsignaal toch nog energie om de grote groep afgereisde supporters te bedanken. En zo hoort dat!

Een blik op de ranglijst leert ons dat de competitie zeker nog niet is beslist. Twee punten achter op koploper BEP, maar nog altijd een punt voor op VEO en Oranje-Wit. Nieuw puntenverlies is, zo lijkt ons, nu wel fataal, maar zaterdag staat VEO-BEP op het programma, wie weet wat die wedstrijd oplevert. En in de allerlaatste ronde staat reist BEP af naar de Oranje-Wit hal – daar is winnen een heel moeilijke klus hebben wij ervaren. Kortom, geen reden tot paniek, waarbij het wél zaak is om deze week de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen zodat zaterdag de punten worden gepakt tegen de feestbeesten van Erasmus.

Wat valt er verder te vermelden over het afgelopen sportweekend?

Floris-Jan versterkte zijn koppositie in het zevenklapper-klassement door voor de vijfde keer dit seizoen zeven treffers te verzorgen. Inmiddels hebben we het verzoek binnen gekregen van enkele spelers uit  het vierde of zij ook kunnen worden opgenomen in dit klassement. Gaan we dus echt niet aan beginnen. Verder was het mooi om te zien dat de B-1 een kostbaar hoofdklassepunt binnen haalde tegen….uitgerekend Oranje-Wit.

Kabaalclub Ridderkerk,
Supportersvereniging KCR