Sfeerimpressie KCR – Reeuwijk

22 januari 2024 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Zo makkelijk als de doelpunten vorige week vielen tegen Nexus zo moeilijk kwam de score afgelopen zaterdag op gang. Pas in minuut zeven konden we het eerste doelpunt noteren, waarschijnlijk een unicum. Maar omdat ook de gasten moeite hadden om de korf te vinden werd de rust bereikt met een veilige marge van vier doelpunten: 9-5.
De tweede helft leek een kopie van het eerste bedrijf, ook nu duurde het lang voordat de score werd geopend. Een versnelling halverwege deze tweede helft zorgde er toch voor dat een riante eindstand werd bereikt: 21-8. Daarbij kon Stefan naar hartenlust wisselen, waarbij het goed te zien was dat een aantal jonge invallers tot scoren wist te komen: Marij (zie haar juichfoto op de site, prachtig), Michelle en Thijmen pikten allen een doelpuntje mee. Onze Griekse international was verder goed voor een sublieme assist op Thomas die bekwaam afrondde, Jesse dreef zijn tegenstander tot wanhoop door verschillende schoten te blokken én maakte daarbij zijn gebruikelijke “onmogelijke” doelpunt waarbij hij volledig om zijn eigen as draaide om vervolgens met één hand af te ronden. Stille kracht Tessa won alle persoonlijke duels en vrat haar tegenstander op met huid en haar. Kortom, genoeg mooie momenten. Maar wat bij ons toch het meeste bleef hangen was (opnieuw) een nare blessure bij een dame. Femke moest het veld verlaten en zit inmiddels met haar voet in het gips met zoals het zich nu laat aanzien een breukje in haar middenvoetsbeentje. Sterkte Femke! Na Gaby en Naomi nu dus de derde dame die langs de kant zal moeten toekijken. Nu lijkt de selectie breed genoeg om dit op te kunnen vangen, maar Steven had dit natuurlijk liever anders gezien.

Zaterdag een cruciale uitwedstrijd tegen Oranje-Wit in Dordrecht, we gaan het zien.

Wat valt er verder te vermelden? Geen wijzigingen in het klassement zevenklapper – maar de mannen verzekerden mij dat dit zaterdag aanstaande wél zal gaan gebeuren. Kaj en vooral Daan gingen op de reservebank weer helemaal los en hebben zich, zo denken wij, niet heel populair gemaakt bij de mensen uit Reeuwijk. Tsja. En op de tribune ontwaarden we Mark “met de gouden handjes” van der Schelling, teruggekeerd van een lange en verre reis. Welkom thuis Mark. Jammer dat een aantal voormalige ploeggenoten van Mark die inmiddels spelen in het vierde erg moeilijk doen over het opnemen van Mark in dit team. En dit alleen omdat tijdens het frisbee-spektakel in de rust de frisbee van Mark op 15 meter van de paal terecht kwam…..Wel hoorden wij dat Mark van harte welkom is in het tiende. Mark neemt dit aanbod in overweging.

Wel, tot zover.
Kabaalclub Ridderkerk,