Sfeerimpressie #StayAtHomeKCRQuiz, deel II.

7 april 2020 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Zoals bij iedereen veroorzaakt ook bij ons het Covid-19 virus een constant gevoel van stress. In tegenstelling tot de Goed Heiligman hoopt een ieder dat het gevreesde virus niet aanklopt.

Maar deze stress is niets in vergelijking met de spanning die de #StayAtHomeKCR-quiz binnen de Kabaal Club heeft veroorzaakt. Een bestuurscrisis is pas op het allerlaatste moment met behulp van een mediator voorkomen. Ruzie over de juiste antwoorden natuurlijk.

In het vorige verslag waren we gekomen tot en met vraag drie.

Vraag vier, zo dachten we, is een intikkertje. De eerste rode kaart uit de geschiedenis van onze mooie vereniging, nog wel op de eerste de beste wedstrijddag van KCR. Volle aandacht op het eerste: Mark, Lisanne, misschien zelfs Kelly ? Maar nee, geen enkele letter van de bij deze spelers behorende achternaam klopte nadat we alle twaalf vragen hadden beantwoord. Nog eens de vraag goed gelezen. Ging het echt om een speler uit het eerste, ging het überhaupt wel over een speler ?? En zo kwamen we uit bij de coach van het negende, een inmiddels lang vergeten KCR-lid: Dirk van Treurhuizen. Nadat deze bevlogen coach de scheids van dienst eerst had uitgemaakt voor “oliebol” ( niet goed natuurlijk) werd de man in het zwart vlak voor tijd vergeleken met een pannenkoek. Ook niet goed natuurlijk. Het excuus dat het Pannenkoekenhuis Oosterpark sponsor van het negende was, mocht niet baten. Opnieuw geel ,en dus rood. Op zich blijft het vreemd natuurlijk, geel plus geel blijft geel, probeer thuis maar eens twee tubes gele verf te mengen, is rode verf het resultaat dan direct patent vragen op de gebruikte verf.

Vraag vijf: de paardensprong. Geen appeltje-eitje, maar gelukkig hebben we thuis een schaakwonder (hoofdcoach kangoeroes). Zij had slechts luttele secondes nodig om deze vraag te kraken. Een mooie vogel, de zeemeeuw, was de uitkomst van deze vraag.

Dan: de verste uitwedstrijd ooit. Niet moeilijk, iedereen die erbij was kan zich de wedstrijd in It Hearrenfean nog goed herinneren. Heenreis duurde voor ons gevoel drie uur. Eerstelingen speelden een heerlijke wedstrijd en stopten de punten in de sporttas. Verder weten we nog dat de  voorzitter van de Friezen er bij onze voorzitter op aandrong dat de KCR-supporters zich rustiger moesten gedragen en/of andere spreekkoren moesten aanheffen. Eén van onze dames wist op slimme wijze zo’n prachtig Hearrenfean-shirt ( blauw, wit, pompeblêd) voor onbepaalde tijd te lenen. De jonge honden van de supporters van KCR begrepen gelukkig wel dat het meegenomen vuurwerk niet in de hal kon worden afgestoken, maar hadden niet direct in de gaten dat tegenover de Friese sporthal zich de lokale brandweerkazerne bevond. Dat gaf nog een heel gedoe. Terugreis duurde gevoelsmatig 38 minuten. Een “H” erbij dus.

Dan: de jongste invaller in het eerste ooit. Wel, we weten allemaal dat onze Jumping Fox, Buzz Beater R. de V. al op dertien jarige leeftijd zijn debuut opluisterde met drie gave treffers, een voorbode van al die heerlijke doelpunten die nog zouden volgen. Letter “F” erbij dus.

Naar vraag 8, niet moeilijk. Heerlijk, heerlijk was de kampioenswedstrijd in het verre Middelburg, eindstand 22-22. M erbij.

Naar 9, nog drie te gaan. Hierbij ging het om nog zo’n mooie wedstrijd, de beslissingswedstrijd tegen Swift op het terrein van Scheldevogels in Bergen op Zoom. Winnende goal in de laatste minuut van Good Old Mulder. Maar de wedstrijd kantelde bij het inbrengen van een toen nog piepjonge Demi van Herwaarden, een H toegevoegd aan ons rijtje. Het gaat prima tot nu toe, alles goed, we weten het zeker.

Dan: vraag tien. Oudste invaller in het eerste ooit, uit tegen O.J.C.”98, in of all places, Berkel-Enschot. Niemand van de Kabaalclub had ook maar enig idee, Er bleef maar één mogelijkheid over: afreizen naar Berkel-Enschot en daar het archief van het N.B.O. doorspitten (Nieuwsblad voor Berkel en Omstreken), Maar ja, afreizen naar Brabant in het Cororna-tijdperk is niet zonder risico. Gelukkig bleek hoofd afdeling vuurwerkzaken van onze supportersvereniging, Marcel M, nog over beschermende kleding te bezitten. Op naar Berkel. Het kostte enige moeite om voorbij de wegblokkade op de Moerdijkbrug te komen, maar beneden de rivieren kom je met een handvol steekpenningen verder dan in onze regio. Het archief bleek tot onze verbazing netjes op orde, het wedstrijdverslag was dus gauw gevonden. Daar vonden we de naam van een speelster uit het toenmalige zevende team van KCR, Marian de R. Pff, deze vraag viel niet mee, maar toch gelukt.

Vraag 11 was gelukkig een eind eenvoudiger, direct herkenden we Marco S, inmiddels fluitend voor KCR,

De laatste vraag, onze international. Bijna niemand weet dat onze all time topscoorder naast een Nederlands paspoort ook in het bezit is van een Hongaars reisdocument. En juist in het weekend van de beslissingswedstrijd tegen Tjoba (over deze wedstrijd willen we het verder niet hebben) moest Mark aantreden voor de altijd beladen wedstrijd Hongarije – Bulgarije. Eindstand 28-27, vijftien doelpunten van onze Mark, in Hongarije beter bekend als Marcos.

Klaar !!

Omdat bij het ter perse gaan van dit bericht de officiële uitslag van deze heerlijke quiz nog niet bekend is gemaakt kunnen we het juiste woord dat nu gevormd kan worden nog even niet verklappen.

We danken de bedenkers van deze mooie vragen uit het diepst van onze KCR-vezels.

Let goed op je zelf en je dierbaren,

Supportersvereniging KCR.