Sfeerimpressie VALTO – KCR

16 mei 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Afgelopen zaterdag werden we getrakteerd op een zonovergoten dag. Op ons prachtige complex was het de gehele dag een gezellige drukte. Voor ons was dit weekend het echte begin van de tweede helft van de veldcompetitie en niet de verregende zaterdag direct volgend op het weekend van de zaalfinale en het geweldige NK in onze eigen hal. Maar de wegen van de bond zijn soms ondoorgrondelijk, tsja.

Mooi om te zien dat het toernooi voor de G-ploegen werd afgewerkt op het hoofdveld. Zelfs ons bezoekende verenigingen maakten hierover complimenteuze opmerkingen. En dat was goed om te horen.

Onze eerstelingen moesten afreizen naar De Lier om koploper Vlotte Aanval Leidt Tot Overwinning (mooi hè..) te bestrijden. De start was voortvarend (0-2 voor), tot 4-4 ging het gelijk op maar daarna liet VALTO zien dat het niet voor niets bovenaan staat. De 13 – 6 uitslag spreekt daarbij boekdelen. Wel meldden direct betrokkenen dat werklust en sfeer in het team weer op het gewenste niveau waren – het verwerken van de teleurstelling over het eindresultaat in de zaal heeft blijkbaar de nodige tijd gevergd. De magere score valt daarbij  te verklaren uit de grote verdedigende druk van de thuisploeg enerzijds en de harde wind anderzijds. Dertien doelpunten is ook niet dat je zegt een wereldscore natuurlijk…

Verder werpt het komend seizoen haar schaduw vooruit. Er zal dan een wat betreft samenstelling geheel ander eerste team staan. Hier en daar horen we al spreken over een overgang seizoen, en ook: als we in de zaal maar in de eerste klasse blijven. Wat voorbarig allemaal menen wij – en hier komt het bruggetje naar de Trots van Zuid, de fantastische nieuwe landskampioen. Daar had de technische staf aan het begin van het seizoen te maken met wat meer open gevallen plekken dan waarmee Steven te maken gaat krijgen. En zie wat vakmanschap, hard werken en onderlinge chemie kan bewerkstelligen. Kortom, de wonderen zijn de sportwereld niet uit. Laten we met elkaar dus vertrouwen houden.

Zo, nu voor de achtste keer de beelden van de Coolsingel bekijken…

Kabaalclub Ridderkerk,