Verslag KCR A1

8 december 2019 | Nieuws, Wedstrijdverslagen

Vriendenschaar A1 – KCR A1

Het verslag van wedstrijd 3 is een gevecht tussen wat moet ik schrijven en wat heb ik gezien. Na de verloren wedstrijden tegen Maassluis en Fortis, moeten we wel aan onze punten gaan denken. Nu zijn de 2 volgende wedstrijden niet de makkelijkste (Vriendenschaar en KOAG) maar als we ons aan de opdracht houden kunnen we weerstand bieden en kijken of er meer in zit. Wat ik heb gezien tijdens de wedstrijd tegen Vriendenschaar is, dat we wel als team de wedstrijd ingaan maar dat sommigen hun eigen invulling geven hoe we de wedstrijd kunnen winnen of anders kunnen beïnvloeden. Als je tegen een ploeg speelt die technisch veel beter is en eigenlijk het spel dat wij willen spelen op alle fronten beter beheerst, moet je de mogelijkheden die je krijgt 100% benutten en als team 100% je taken uitvoeren anders wordt je weggespeeld en geschoten. Juist de dingen waar ik al weken op hamer, hoog op schieten, doorloop met twee handen i.p.v. 1 hand, meer schieten (uit beweging) en de rebound goed neer zetten is waar we blijven hangen in onze eigen wereld en waar de tegenstanders verder gaan.

Terwijl ik het verslag aan het maken ben en ook voor een opdracht aan het zoeken ben naar verhalen over teambuilding en kom ik een stuk tegen dat gaat over hoever kan je het bevroren meer oplopen dat vol zit met scheuren totdat je niet meer terug kan. Deze laatste wedstrijd zat dus vol met scheuren. Het hoog schieten door Vriendenschaar en daardoor elke keer een meer schots aanval creëren is een sterk wapen van hun, daar was weinig tegen te doen en na 20 minuten stonden we achter met 10-1. Daarna gingen we ook meer op het schot spelen en kwamen de doelpunten van zelf. De ruststand werd 12-5. De bespreking in de rust was een opsomming van fouten die we maakten en mogelijkheden die we lieten liggen. Hoewel de tweede helft veel beter was dan de eerste helft konden we het gat niet meer dichten maar door meer te scoren werd het verschil niet zo groot als ik vreesde. Met 10-5 in de 1ehelft en 12-7 in de 2ehelft hebben we onze meerdere moeten erkennen in vriendenschaar met als dodelijke wapen hun hoge schot en wij hadden zeker 5 doelpunten meer kunnen maken. Veel fouten kunnen we ons niet meer veroorloven, dus zullen we meer wedstrijd gericht moeten trainen en onze kansen simpel en koel moeten afmaken. Dan kunnen we weer in de flow komen en het spel spelen wat we in ons hebben. De volgende wedstrijd is tegen KOAG, waar we op het veld al 2 keer van hebben verloren, maar niet kansloos tegen zijn.

Tot zaterdag

Peter Kooij