Oranje Wit A2 – KCR A1

20 oktober 2019 | Wedstrijdverslagen

Je hebt wel eens van die momenten dat je met de bovenste groep mee draait en voor je het weet in de onderste groep zit. Nu ook weer. Twee wedstrijden onnodig verliezen en de wedstrijd tegen Oranje wit is ineens belangrijk. Om de wedstrijd voor te bereiden ben ik naar de wedstrijd Avanti – Oranje wit geweest en wist zo, hoe ze speelde. Ook de wedstrijd tegen Oranje Wit A1 in de beker (waar we maar net verloren) heeft ons genoeg input gegeven om zo te trainen dat we optimaal konden presteren. Maar net als je alles op de rit is er een tegenvaller. Onze aanvoerster Lisa was er niet en Naomi was ziek En omdat alles en iedereen tegelijk moest spelen, was het voor de TC een gepuzzel om de teams compleet te krijgen en te voor zien van reserve. Onze invallers waren Mimi en Britt en de reserve uit de B1 waren Bonnie en Twan. Deze 4 toppers vielen met hun neus in de zalm, want tijdens het voorgesprek eindigde ik weer met een teambuilders verhaal. Maar niet zomaar met een verhaal, maar namelijk het verhaal VAN DE BUS.

Nu moet ik u het hele verhaal besparen, omdat ik dit verhaal nog een keer moet vertellen, maar dan aan de hele groep. Het verhaal komt erop neer, je heb een groep mensen die naar Parijs willen met de BUS, maar elke keer blijkt dat een groep mensen met het zelfde doel, met de neuzen de zelfde richting op, nog steeds geen team is. En dat er niets voor nodig is om van deze groep een mensen tegen elkaar op te krijgen, maar dat er een speciaal moment komt dat die groep gaat samen werken en langzaam een team gaat vormen En zo in een positieve FLO komen. Uit mijn analyse bleek dat het aantal doelpogingen beneden gemiddelde lag en dat het aantal schotkansen verdubbeld moest worden. Met die input en het verhaal van de bus, begonnen we de wedstrijd. De eerste 10 minuten waren geweldig, hoog baltempo en veel variatie in de aanvallen. Jack opende de score voor ons (1-1) en steen maakte er 1-2 van. Na de 2-2 was het gedaan met de weerstand van Oranje Wit. In het driehoekje verdedigen en het hoge baltempo maakte dat we de rust in gingen met 4-10 (4xJack, 3xSteen, 2xDaan en 1xVonne). In de rust erop gehamerd dat we niet in onze eigen val moeten gaan lopen. We krijgen per aanval 3 tot 4 kansen te gelijk en dat we dan niet moeten twijfelen. Ook een gegeven uit het verleden is dat we niet goed uit de kleedkamer komen. En ook nu weer gebeurde het, veel gemiste kansen en niet scherp verdedigen zorgde dat Oranje Wit terugkwam tot 6-10. Na de time-out herpakte we ons weer en ging het scoren weer zoals in de eerste helft. Met nog 10 minuten te gaan kwamen Bonnie en Twan erin voor Britt en Jack. Ook zij kregen nog wat kansen maar die gingen er jammer genoeg niet in. En zo kwam de eindstand uit op 9-16 (3xdaan, 2x steen en 1xVonne). Aanstaande zaterdag moeten we thuis tegen KOAG, deze staan 2e met een doelsaldo van +76 en een gemiddelde per wedstrijd van 21 voor en 10 tegen en KCR heeft een doelsaldo van –8 en een gemiddelde per wedstrijd van 12 voor en 13 tegen. Daar komt nog bij dat LISA en Daan er niet zijn en dat ik dit weekend ook weg ben met mijn kleinkind naar de Grotten van Han. Om dit kleine probleem op te lossen heb ik de trainer van KCR 1 bereid gevonden om deze wedstrijd te coachen. En zal de A2 de opengevallen plaatsen opvullen.

Het is de laatste veldwedstrijd voordat we de zaal ingaan met een temperatuur van ongeveer 17 graden en af en toe de zon. Het is dus een mooie mogelijkheid om de A1 en de A2 te zien spelen en aan te moedigen. Tot Zaterdag

Peter