Sfeerimpressie KCR – Albatros

15 oktober 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Het heerlijke korfbalweekend begon dit keer al op vrijdagavond: voorbereidingen treffen voor het Mega Kangoeroe Spektakel de dag erna. Aangezien er barre weersomstandigheden waren voorspeld was er gekozen voor De Wissel. Een terechte keuze bleek de volgende ochtend. Alles uit de kast: springkussen, prachtige dia’s op het score bord verzorgd door onze erevoorzitter in eigen persoon en knallende muziek uit onze fonkelnieuwe geluidsinstallatie bediend door ons hoofd vuurwerkzaken Marcel M.

Nu hadden we vorige week een Blond Moment met een RWA-dame (zie het vorige verslag) , maar het kan nog erger blijkt (of nog leuker??). Ook onze Super Mario moest een plekje krijgen in dit Kangoeroe-geheel. Maar liefst drie KCR-dames, en niet de minsten, zouden dit wel even regelen. Na ruim een uur lag Mario echter nog steeds zielig op zijn rug. Hoe kan dat nou toch, vroegen onze dames zich af – terwijl er toch maar één echt blond was ( M.L.). Iedereen, maar echt iedereen weet dat springkussens, Mario’s en andersoortige opblaaspoppen ( u kent er wellicht een aantal) een ritssluiting hebben waarmee je de lucht kunt laten ontsnappen. Als je die bij het opblazen open laat staan dan kan je wachten tot het volgende kampioenschap van de Trots van Zuid, maar het effect blijft nul. Heerlijk moment toen deze meiden hier achter kwamen, echt.

Zaterdag: regen, regen, en nog meer regen. Toch hoort dit bij deze maand, op weg naar de geborgenheid van de zaal.

Het kangoeroespektakel mag een doorslaand succes worden genoemd. Zeker vijftig deelnemertjes werden geteld, onbevestigde bronnen melden zelfs zeventig deelnemers. Heerlijk. Marit, Martijn K, Marcel M, Marloes en Astrid; heel goed gedaan, complimenten. En meiden, het laten leegkopen van Mario ging echt goed toch ?

Daarna naar buiten. We mochten zelf de kampioenswedstrijd van het achtste fluiten – een team met de juiste combinatie tussen jong en minder jong, tussen techniek en pure kracht, tussen puntspelers en waardevolle steunende spelers. WION werd van het veld geblazen, waar zelfs een, laten we het noemen, een meer opvallende WION-heer niets aan kon doen. Uit handen van Piet L. mochten we na afloop een presentje ontvangen in het kader van de Week van de Scheidsrechter – klasse Piet, dit wordt erg op prijs gesteld.

Dan op naar het eerste. Gaat ook Albatros op de slachtbank ? Daarover straks meer. Want wat ontdekten we vlak voor de aanvang van deze wedstrijd ? Een Negende Man ( hij had wel gehoor gegeven aan de prachtige oproep om het eerste meer te steunen) met een echte, jawel, koebel. Waar denkt u aan bij een koebel? Aan een koe natuurlijk en aan een Zwitserse dan wel Oostenrijkse Alpenweide. He-le-maal fout. Ga nu naar Spotify (of, als je ouder bent dan vijftig, pak gewoon de prachtige plaat Through the past, Darkly) en type in: Honky Tonk Women – Rolling Stones ( voor de vijftigplussers: kant twee – laatste nummer. En ja, voor de jongeren, vroeger had een CD twee kanten.) Zet nu het geluid op maximaal, en wat hoor je voordat Keith Richards zijn legendarische riff inzet: inderdaad, een koebel. Mooi he ?

Na het eerste geluid van deze koebel totale paniek bij Albatros, waarvan het eerste slim gebruik maakte door in korte tijd een beslissende voorsprong te nemen. Dit alles onder het goedkeurend oog van de president-directeur-generaal-eigenaar van Akomar/Shipping BV, onze meer dan gewaardeerde hoofdsponsor, Arjan K. Na afloop  van de walk-over tegen Albatros stelde hij overigens een riante premie voor onze eerstelingen in het vooruitzicht voor het geval  het kampioenschap bereikt gaat worden. Een bedrag met zes (6) nullen wordt in het geruchtencircuit genoemd.

Wat valt er verder te vermelden ? Eén van onze opnieuw uitblinkende puntspelers ontdekte nadat de wedstrijd was afgelopen zijn vriendin langs de zijlijn ( ze was overigens veel te laat), zocht een wat ons betreft meer dan verdiende knuffel, maar kreeg slechts een zuinige kus: je bent bezweet… Nou vraag ik je toch !

Tot slot: geen zorg over de voormalige Trots van Zuid deze zondag, heerlijk.

Kabaal Club Ridderkerk.
Supporters Vereniging KCR