Sfeerimpressie heropening KCR-terras

7 juni 2021 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

“We worden op de proef gesteld, maar ergens in dit jaar, zo wordt ons uit Den Haag verteld, treffen wij elkaar”

Sfeerimpressie heropening KCR-terras.

Het nieuws dat ons geliefde terras weer open mocht sloeg bij de Kabaalclub in als een confettibom. Even hebben we de tijd genomen om dit heugelijke nieuws te laten bezinken. En natuurlijk zijn we het bericht terdege gaan controleren. Besluiten die genomen worden door een duo waarvan de één geen geheugen heeft en de andere paradeert op clownsschoenen mogen best met de nodige argwaan benaderd worden.
Maar goed, de berichtgeving bleek te kloppen en dus togen we afgelopen vrijdag ondanks een wat bewolkte middag richting het mooiste korfbalcomplex van West-Nederland. Daarbij hadden we wel ons navigatiesysteem nodig, want mensenkinderen, wat was het lang geleden dat we deze route hadden afgelegd.

Een aantal markante KCR-leden was al aanwezig. Zo zagen we de harde kern van de sponsorcommissie, onze voorzitter én penningmeester, ons journalistieke wonder Peter G, hoofd vuurwerkzaken Marcel M, de hoofdtrainer van de kangoeroes en ook een aantal prominente niet-leden, waaronder een paar voormalige topvoetballers (tenminste, dat vinden zij zelf). Natuurlijk stond onze theaterberoemdheid achter de bar, alsof hij nooit was weggeweest. Daarbij zagen we dat onze grasmeester, ook al hebben er de laatste maanden geen competitiewedstrijden plaatsgevonden, niet stil heeft gezeten. Het hoofdveld lag er schitterend bij. Het enige dat daar ontbrak was de snelle openingsgoal van Mark, een stiekem schot van Sabine, het heerlijke juichen van Demi en het dozijn treffers van Remon. Maar dat alles gaat weer komen.

De begroetingen waren hartelijk en de eerste Leffe van de tap hemels. Gesprekstof genoeg. Allereerst natuurlijk de uitwisseling van vaccin-ervaringen. Naast de inmiddels bekende vaccins zoals Jansen, AstraZeneca, Pfizer en Moderna bleken sommigen ingeënt te zijn met het Louis Pasteur-vaccin (overgewaaid uit Frankrijk). Anderen hadden het aangedurfd om de gok te nemen met Spoetnik VII en zelfs spraken we iemand die het Vietnamese HoTsji Minh-vaccin tot zich had genomen. Deze laatste geeft nu licht in het donker, maar dit terzijde.
Verder werden de kansen van het eerste op een kampioenschap op het veld ingeschat (95%), idem in de zaal (5%), de kansen van Oranje om het EK te winnen ( 0 %) en de kansen van de Trots van Zuid om volgend jaar weer eens de Coolsingel te vullen (98%).
Een klein regenbuitje kon de pret niet drukken – waarbij we bemerkten dat het schuilen onder een parasol erg moeilijk te combineren is met de anderhalve-meter maatregel.
Op één of andere manier hadden we ook op de weg naar huis de hulp van ons navigatiesysteem weer nodig….

Maar heerlijk, heerlijk, heerlijk, we zijn op de weg terug. Op naar de seizoenstart 2021-2022, hatsaflats !!

Groet,
Kabaalclub Ridderkerk,