Sfeerimpressie zonder sport

15 maart 2020 | Kabaal Club Ridderkerk

Nog maar een week geleden maakten we hier een paar grappen over Covid 19… Helaas bleek het inmiddels gevreesde virus over geen enkele vorm van humor te beschikken. Het sloeg vervolgens keihard toe: niet alleen geen korfbal dit weekend, maar helemaal geen sport. Uitgezonderd een langlauf wedstrijd in het uiterste noorden van Finland. Daar was de temperatuur  min 43, zelfs het coronavirus is daartegen niet tegen bestand. Verder blijven ze in Frankrijk stug doorfietsen en vindt een wedstrijd simultaan schaken plaats in buiten-Mongolië, maar daar heeft iedereen dit virus al twintig jaar onder de leden, niemand heeft daar inmiddels last van. Gaat hier ook gebeuren, maar dat kost even tijd.

Geen korfbal dus, erg jammer. De afgelopen week zijn we namelijk druk bezig geweest met de voorbereiding van wat we toen nog dachten een heerlijk sportweekend. Zo hebben we diverse keren contact gehad met de voorzitter van Pernix, de vereniging die verwachtte afgelopen zaterdag met het kampioenschap aan de haal te gaan. Natuurlijk zou ons eerste daar een stokje voor steken, maar toch, een leuk vooruitzicht voor de mensen uit Leiden. Drie volle bussen zouden afreizen naar De Wissel. De Kabaal Club was er op voorbereid. Zo hadden we een lijn van 400 meter Oranje vlaggetjes aangeschaft om het uitvak af te zetten. Jammer dachten we nog gisteren, dan maar bewaren voor het EK voetbal. Niet dus , uitgesteld tot 2038… Verder was onze barcommissie onder leiding van onze theaterberoemdheid, culinair wonder en verenigingsduizendpoot Martijn G. klaar voor de ontvangst van de Pernix-invasie. Pernix, clubkleuren Oranje. Dus 38 flessen Oranje bitter aangeschaft. Weggegooid geld ? Nee, zo dachten we, bewaren voor Koningsdag. Maar ook deze gebeurtenis zal niet doorgaan zo is de verwachting. Persoonlijk vinden we dit niet heel erg, nooit iets met het corrupte zakkenvullende koningshuis gehad, zeker niet nu Willem A. rondloopt met een heel verkeerde baard. Weinig mensen weten overigens dat ons land langer een republiek is geweest dan een koninkrijk, waarmee we toekomen aan de eerste huiskamervraag van deze week: hoelang is Nederland een republiek geweest ? De winnaar krijgt 40 frisbees voor de volgende frisbee-actie. 40, zult u denken ? Dat klopt. Mensen die de uitwedstrijd bij Pernix hebben bezocht kunnen zich herinneren dat onze unieke frisbee-actie gekaapt is door deze sympathieke vereniging.  Daar hebben we toen afgesproken er geen punt van te maken, mits alle Pernix-supporters tien frisbees bij ons zouden kopen. Dus deze week 500 extra frisbees aangeschaft, plus extra prijzen, waaronder kaartjes voor het Euro-songfestival en de Klassieker Feyenoord- 020. Tsja, gaan ook niet door. Wat betreft dat laatste: duidelijk is dat de hard van de Olympus gevallen pseudo-godenzonen totaal kansloos zouden zijn geweest in het mooiste stadion van Nederland. En wat doet de KNKV ? Juist, een sport-ontregelend  virus de wereld rondsturen, enkel en alleen om te voorkomen dat de legendarische uitslag van 6-2 (uitslag van het vorig seizoen onder leiding van een uitblinkende Van P) zou worden overtroffen door de stand 8-0. Schande, driewerf schande.

Direct de tweede huiskamervraag: wat is de grootste thuisoverwinning van de Trots van Zuid op de eeuwige rivaal ooit ? Winnaar krijgt 80 frisbees.

Wat valt er verder te melden over het in het corona-water gevallen weekend ? Zaterdag zouden de kangoeroes oplopen met onze bikkels van het eerste. Maar ja, handen geven kan in het corona-tijdperk niet, dus wat te doen ? Onze hoofdtrainer van de Kangoeroes had al snel een heel creatieve oplossing bedacht: lintjes zouden een uitkomst brengen. Dus lintjes aangeschaft in onze clubkleuren. Daarbij de namen in deze lintjes geborduurd van de kangoeroe waar het omging, plus de namen van de eerstelingen die met de toekomst van onze vereniging mochten oplopen. Zesendertig uur mee bezig geweest – lintjes kunnen dus in de koelkast of in de open haard. Nee, dat laatste is weer niet goed voor onze CO-2 uitstoot. Wat een gedoe allemaal, gek worden we ervan. Vroeger, vroeger had je drie vakken, echt gras, CO-2 noch corona bestonden en de Trots werd elke jaar kampioen.

Oeps, tijd om mijn handen te wassen en temperatuur op te nemen. Of eerst temperatuur opnemen en dan handen wassen ? We weten het niet meer.

Vandaag een lege dag dus. Mijn vrouw is om de tijd te doden overhemden gaan strijken, doet ze anders nooit. Zelf ben ik net als alle andere buren met de hogedrukspuit het terras maar gaan schoonmaken, drie keer.

Verder verwachten we over negen maanden een babyboom.

Tot slot één echt serieuze opmerking: we hopen dat alle KCR-leden gezond en wel deze periode doorkomen. Let goed op de opa’s en oma’s.

Supporters vereniging KCR.