Sfeerimpressie KCR – Kinderdijk

29 oktober 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Je hebt goede sportweekenden, je hebt slechte sportweekenden en je hebt inktzwarte-pikdonkere-tot-waanzin-drijvende sportweekenden. Weekenden waarin sportieve gebeurtenissen plaatsvinden die je zomaar kunnen doen besluiten te emigreren naar Binnen-Mongolië om daar vervolgens een kuil te graven waarin je je voor zes maanden verstopt voor de rest van de wereld. Wat ons betreft was het afgelopen weekend er eentje uit de laatste categorie.

Allereerst was daar natuurlijk de heel nare en zure nederlaag van het eerste tegen Kinderdijk. In het laatste kwartier van de wedstrijd zetten onze eerstelingen onder leiding van Remon en Mark een formidabele inhaalrace in waarbij de achterstand van 12-15 vlak voor tijd werd omgebogen in een 17-16 voorsprong. We waren al zo’n beetje op weg naar de bar om daar een enorme bestelling te plaatsen (de winst moest gevierd gaan worden..) toen de gasten op geniepige wijze nog tweemaal wisten te scoren. Hoewel de wonderen de sportwereld niet uit zijn wordt het nu een hele toer om alsnog te promoveren. We gaan het zien.

Opmerkelijk moment: ons hightech scorebord had heel de middag al kuren (zelf denken we aan een Chinees virus) maar in ieder geval viel zo’n beetje in het midden van de tweede helft plotsklaps te tijd uit. De scheids van dienst had wel iets dat op een horloge leek om zijn pols, maar dit was niet opgewonden, stond al op de wintertijd of gaf alleen de hartslag van de leidsman aan. Dus maar eens informeren langs de kant hoelang er nog te spelen was. “Twee minuten”, meldde de teambegeleider van Kinderdijk (want Kinderdijk stond voor). “Nog vijfendertig minuten” liet de KCR-bank weten – immers, Kinderdijk stond voor. Grote hilariteit langs de kant. Op één of andere manier slaagde de scheids er toch in achter de juiste tijd te komen, die even later ook weer op het bord stond. Wonderbaarlijk. Maar goed, stel dat de afwijking één minuut geweest is, dan was die grote bestelling zomaar doorgegaan. Maar ja, daar is niks meer aan te doen.

En net toen we zondag een beetje bij onze positieven waren gekomen voltrok zich een waar drama rondom onze geliefde Trots en reed Max V. min of meer voor spek en bonen mee. Pfff……

Inmiddels zijn we een paar dagen verder en hebben we dit alles achter ons gelaten. We verheugen ons nu op alle geweldige KCR-gebeurtenissen die op ons afkomen: Pietentraining voor de kangoeroes, Sinterklaasactie, vrijwilligersavond, oefenvierkamp voor het eerste, oliebollenactie, spektakel bij de thuiswedstrijden van één en ga zo maar door.

Zo, nu eerst solliciteren.