Vooruitblik minicompetitie

2 februari 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Eindelijk, eindelijk is de januarimaand voorbij. Een maand die 83 dagen leek te duren en waarin de zon 43 minuten heeft geschenen. Verder grauwe, grijze mistige dagen met een voortdurende miezerregen. Angstig lege stadions en geen korfbalcompetitie. Per dag 753.000 besmettingen. Kortom, geen maand om vrolijk van te worden.

Maar: opeens is het februari. Er mag weer van alles en wat voor ons belangrijk is: het wedstrijdkorfbal gaat een herstart beleven.

3 x 2, ook bekend als drie keer twee, is wereldberoemd in Ridderkerk. En laat dit nu precies zijn waarmee onze eerstelingen te maken gaan krijgen. Drie keer thuis, drie keer uit, waarbij Swift, Meervogels en Vriendenschaar de te nemen hindernissen vormen.

Onze topcoach én onze aanvoerder, Jumping Fox Remon kwamen los van elkaar met ongeveer dezelfde waarnemingen. Het eerste oogt fit en gretig na de noodgedwongen periode zonder echte wedstrijden. Daarbij geeft met name de wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen hoofdklasser GKV veel vertrouwen. Inzoomend op de poule lijkt Meervogels de sterkste van het stel. Tegen Swift zijn er wellicht kansen, maar dan moet in die wedstrijden echt alles kloppen. Conclusie: Vriendenschaar lijkt de te kloppen ploeg. En wie is de tegenstander in de eerste de beste wedstrijd? Precies, Vriendenschaar, zaterdag om 18.05 uur in sporthal De Wielewaal, Hardinxveld-Giessendam. Het is dus van groot belang dat het team van Vriendenschaar het idee krijgt een uitwedstrijd te spelen en dat een heel groot deel van de tribune blauw-rood gaat kleuren. Zet dus een dikke streep door alle afspraken die in je agenda staan en reis zaterdag af naar De Wielewaal ( u kent het wel, kom mee naar buiten allemaal dan zoeken wij de Wielewaal, een klassieker). Bij winst zet het eerste direct een grote stap naar handhaving in de overgangsklasse en wie weet naar mee.

Dus: eerstelingen, heel veel succes, hatsaflats !!!

Kabaalclub Ridderkerk,